پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : 72635
منبع : خبرگزاری فارس
در انتخابي تيم ملي كشتي رقم خورد

فرنگي‌كار قم روي سكوي سوم ايران

قم نيوز : فرنگي‌كار استان قم در پايان پيكارهاي انتخابي تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان ايران با قبول تنها يك شكست روي سكوي سوم جاي گرفت.
فرنگي‌كار قم روي سكوي سوم ايران
فرنگي‌كار قم روي سكوي سوم ايران
به گزارش قم نیوز با توجه به اینکه تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان کشورمان مسابقات قهرمانی آسیا، قهرمانی دنیا و جام جهانی کشتی فرنگی در سال 2019 را پیش‌رو دارد، به همین منظور با برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی رقابت‌های انتخابی هر دو رشته برگزار شد.

در روز نخست این پیکارها که در سالن شهدای هفتم‌تیر تهران به انجام می‌رسد، فرنگی‌کاران در اوزان 55، 63 و 77 کیلوگرم برای به دست آوردن دوبنده تیم ملی به روی تشک رفتند و از بین کشتی‌گیران قم تنها فرنگی‌کار وزن 63 کیلوگرم موفق به کسب مقام سوم این پیکارها شد.

در وزن 63 کیلوگرم این دوره از مسابقات محمدجواد رضایی با تجربه حضور در رقابت‌های نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا و جهان برابر حریفان خود به روی تشک رفت، کشتی‌گیری که از بدن تنومند و همچنین تجربه بسیار بالا در این رشته برخوردار است و با کسب مقام سوم به کار خود پایان داد.

فرنگی‌کار قم در این وزن تنها یک بار باخت و به همین دلیل نتوانست مجوز حضور در فینال این پیکارها را به دست بیاورد، وزنی که دیدار نهایی آن را فرنگی‌کاران فارس و خوزستان برگزار کردند و سرانجام میثم دل‌خانی از فارس با شکست سامان عبدولی از خوزستان به مقام قهرمانی وزن 63 کیلوگرم دست یافت، ضمن اینکه محمدجواد رضایی ا قم سوم شد.

دیگر فرنگی‌کار قم در این مسابقات مهدی قربانی‌صمد بود که در وزن 55 کیلوگرم به میدان رفت ولی با توجه به اتفاقاتی که در پیکارهای این وزن رخ داد، مقامی بهتر از رتبه هفتمی کسب نکرد و رنگی‌کاران تهران، اصفهان و خوزستان موفق به کسب سکوهای اول تا سوم این وزن شدند.

در وزن 77 کیلوگرم نیز که یکی از سه وزن روز نخست پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران بود، هیچ‌ کشتی‌گیری از قم روی سکو نرفت و بدین‌ترتیب روز نخست مسابقات با کسب تنها یک عنوان سومی برای اعضای تیم منتخب هیات کشتی قم به پایان رسید.

استان قم در وزن 61 کیلوگرم پیکارهای کشتی آزاد انتخابی تیم ملی نیز یک نماینده داشت اما این کشتی‌گیر که روح‌الله نعمتیان بود با کسب مقام هفتم به کار خود پایان داد، وزنی که در آن کشتی‌گیران گیلان، فارس و تهران موفق به کسب مقام‌های اول تا سوم شدند و نماینده قم با دست خالی مسابقات را ترک کرد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdccpeqm.2bqi18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما