شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 72700
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

پیگیری شهرداری برای تامین 62 دستگاه اتوبوس جدید تا پایان سال

قم نيوز : معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم گفت: تلاش داریم تا پایان سال طی دو قرارداد جداگانه تعداد 12 و 50 دستگاه اتوبوس جدید را وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر قم کنیم.
پیگیری شهرداری برای تامین 62 دستگاه اتوبوس جدید تا پایان سال
پیگیری شهرداری برای تامین 62 دستگاه اتوبوس جدید تا پایان سال
به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان با بیان اینکه امسال در بحث خرید اتوبوس، پیگیری برای خرید تعداد 12 دستگاه را داشتیم ،گفت:  قرارداد آنها نهایی شده است و در صورت ابلاغ قرارداد این خرید، امیدواریم که تا پایان امسال این اتوبوس‌ها تحویل شهرداری شود.

وی برنامه شهرداری برای خریداری 50 دستگاه اتوبوس برای شهر قم را مورد توجه قرار داد و افزود: تشریفات برگزاری مناقصه این خریداری نیز در حال انجام است تا بتوانیم تا پایان سال این ناوگان را وارد شهر قم کنیم.

معاون شهردار قم همچنین با اشاره به طرح دولت برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرها گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور پیگیر این طرح هستند که اگر این پروژه به سرانجام برسد که قاعدتا به سال آینده یا سال 99 خواهد رسید و تعداد 250 دستگاه نیز از این محل تامین خواهد شد که طبق برنامه این ناوگان از خودروسازان داخلی خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه خریداری اتوبوس طی سال‌های اخیر افزایش سرسام‌آوری داشته است، اذعان کرد: در گذشته بیش از 80 درصد هزینه اتوبوس‌ها را دولت یارانه پرداخت می‌کرد اما در حال حاضر شهرداری باید تمام هزینه آن را که به شدت نیز افزایش یافته بپردازد و همین مساله مشکلاتی را در نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری در کشور ایجاد کرده است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfxede.w6d0xagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما