چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 72869
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مقتدایی:

برخی افراد شاخص حوزوی و دانشگاهی حوزه را غیرمنصفانه نقد می‌کنند/اتاق جنگ اقتصادی تشکیل شود

قم نيوز : قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برخی از افراد شاخص حوزوی و دانشگاهی خدمات حوزه را نادیده گرفته و نقدهای غیرمنصفانه‌ای به حوزه های علمیه وارد می‌کنند، گفت: اگر در تریبون‌ها و خطبه‌های نماز جمعه مطالبی مطرح می‌شود باید به گونه‌ای باشد که مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.
برخی افراد شاخص حوزوی و دانشگاهی حوزه را غیرمنصفانه نقد می‌کنند/اتاق جنگ اقتصادی تشکیل شود
برخی افراد شاخص حوزوی و دانشگاهی حوزه را غیرمنصفانه نقد می‌کنند/اتاق جنگ اقتصادی تشکیل شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله مرتضی مقتدایی صبح امروز در مراسم افتتاحیه کمیسیون‌های یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه و علمای بلاد که در دفتر جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف و شکاف بین مردم و روحانیت و حوزه های علمیه هستند، بیان کرد: دشمن هدف تضعیف روحانیت را به صورت جدی دنبال می کند و در فضای مجازی نیز شاهد هستیم که به این مسئله دامن زده می‌شود.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی برخی از افراد شاخص حوزوی و دانشگاهی نیز خدمات حوزه را نادیده گرفته و نقدهای غیرمنصفانه‌ای به حوزه های علمیه وارد می‌کنند.

دبیر دوم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر در تریبون‌ها و خطبه‌های نماز جمعه مطالبی مطرح می‌شود باید به گونه‌ای باشد که مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.

وی ساده زیستی روحانیون و پرهیز ایشان از تجمل‌گرایی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: زمانی خدمت آیت الله سیستانی رسیدیم و ایشان از تجمل گرایی روحانیون ابراز خطر کرده و عنوان کردند شاهد هستیم که برخی از روحانیون از ساده زیستی فاصله می گیرند. ایشان فرمودند که نفوذ روحانیت در شرایطی است که مورد اعتماد مردم واقع شوند و اگر اعتماد مردم سلب شود اثرگذاری نیز کاسته خواهد شد.

آیت الله مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ما امروز در یک جنگ تمام عیاراقتصادی قرار داریم، یادآور شد: دشمنان همه کشورها را به قطع ارتباط اقتصادی با ایران وادار کرده و ما نیز باید در چنین شرایطی اتاق جنگ اقتصادی تشکیل دیهم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در مقاطع مختلف در برابر ایران شکست خورده و خود نیز به این شکست‌ها معترف هستند، یادآور شد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری هرجا که ما ایستادگی کردیم به پیروزی دست یافتیم و اگر بخواهیم در برابر آنها کوتاه بیاییم بر ما چیره خواهند شد.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه به برگزاری اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد اشاره کرد و گفت: در کمیسیون‌های این اجلاسیه مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور استخراج شده و پس از بحث و تبادل نظر به مصوباتی مشخص شده و به دستگاه ها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هفت اجلاسیه منطقه‌ای برگزار شده و هشتمین اجلاسیه نیز برگزار خواهد شد، ادامه داد: در اجلاسیه فعلی سه کمیسیون حوزه و روحانیت، فرهنگی و اجتماعی و صیانت و امنیت و نتایج آن در مراسم فردا ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcb9wbz.rhb50piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما