يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب : 73026
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی:

بازی سازش خیانت به انقلاب و آرمان‌های اسلام است

قم نيوز : عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: کسانی که ایده‌هایی مانند بازی سازش را مطرح می‌کنند در حقیقت به آرمان‌های اسلام و انقلاب خیانت می‌کنند.
بازی سازش خیانت به انقلاب و آرمان‌های اسلام است
بازی سازش خیانت به انقلاب و آرمان‌های اسلام است
 به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین ناصر سقای بی‌ریا با اشاره به اعتقاد برخی افراد در زمینه سازش با آمریکا اظهار کرد: این افراد ضعف اعتقادی و شناخت صحیح نسبت به اسلام و انقلاب دارند و اسلام را به درستی نفهمیدند و اعتقاد عمیق نسبت به اسلام ندارند و اسلام را یک دین حداقلی می‌دانند و راه خود را جدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد معتقد هستند اسلام تنها در مسائل شخصی و فردی دارای کاربرد است و نسبت به مسائل اجتماعی برنامه‌ای ندارد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه اسلام دینی است که همه ابعاد زندگی بشر را پوشش می‌دهد گفت: بر این اساس زندگی انسان یک کل منسجم و هماهنگ است و اینگونه نیست که وجود انسان دارای اجزای مجزای غیر مرتبط با یکدیگر باشد بلکه ابعاد وجود انسان با یکدیگر مرتبط است و انسان یک کل هماهنگ و منسجم است و این دیدگاه اسلام محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) ایده انقلاب و حکومت اسلامی را مطرح کردند و در کلماتشان این مباحث موج می‌زند. احکام الهی و اسلامی دارای جنبه‌های اجتماعی و ناظر به تنظیم زندگی فردی و اجتماعی است.

سقای بی‌ریا با بیان اینکه طرح مسئله سازش نشانه این است که مبانی فکری عده‌ای خراب شده و مشکل پیدا کرده است گفت: این افراد گم کردند که انسان روی زمین برای چه زندگی و جامعه بشری چه هدفی را از دیدگاه الهی دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) و ملت ایران با رژیم شاهنشاهی و پشتیبانان او در افتادند و پنجه به پنجه آنها را شکست دادند. آنها پس از اینکه این موقعیت را از دست دادند درصدد بودند که انقلاب اسلامی را از بین ببرند و یک روز و یک ساعت نیز از تعقیب این کار فروگذاری نکردند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به توطئه‌ علیه انقلاب در طول 40 سال گفت: مردم مسلمان ایران که الگویی برای جهانیان هستند توانستند توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند و آنها اعتراف کردند که با وجود هزینه میلیاردها دلار در منطقه موفق نشدیم و نتوانستیم کاری پیش ببریم و اعتراف به شکست کردند.

 
سازشکاران شک است نفوذی دشمن باشند

وی خاطرنشان کرد: اکنون دارای قوت، قدرت و منبع لایزال الهی هستیم که می‌تواند به ما نیرو و قدرت دهد بنابراین قدرت ما کم نشده و نسبت به گذشته درخت انقلاب تناورتر و برومندتر شده است. در چنین شرایطی اگر کسانی سخنانی در زمینه سازش را بیان کنند شک است که نفوذی دشمن باشند که در داخل کشور این موارد را مطرح می‌کنند.

سقای بی‌ریا خاطرنشان کرد: کسانی که این افکار را پیگیری می‌کنند جا پایشان محکم نیست بنابراین نباید به این موارد اهمیتی دهیم بلکه باید راه را ادامه دهیم زیرا آینده روشن است و انقلاب توانسته طیف وسیعی از انسان‌ها را تربیت کند.

وی با اشاره به جوانگرایی و رفتن به سمت جوانان گفت: نسل جدید تربیت شده، معتقد و پا به کار هستند و این قابل انکار نیست و راه را ادامه می‌دهند و کسانی که ایده‌هایی در زمینه سازش مطرح می‌کنند در حقیقت به آرمان‌های اسلام و انقلاب خیانت می‌کنند.

انتهای پیام/110
https://qomnews.ir/vdch-vnq.23nxidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما