دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 73401
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم خبر داد

تابلوهای هوشمند همزمان با جشن‌های چهلمین سالگرد انقلاب روشن می‌شوند

قم نيوز : مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم از روشن شدن 150 تابلوی هوشمند در برخی ایستگاه های اتوبوس شرکت واحد قم در سطح شهر و همزمان با جشن های دهه فجر سال جاری خبر داد.
تابلوهای هوشمند همزمان با جشن‌های چهلمین سالگرد انقلاب روشن می‌شوند
تابلوهای هوشمند همزمان با جشن‌های چهلمین سالگرد انقلاب روشن می‌شوند
به گزارش قم نیوز حسین مؤمنی موحد در پاسخ به این پرسش که قرار بود تابلوهای هوشمند ایستگاه های شهری اتوبوس در آبان ماه به بهره برداری برسد گفت: تحریم ها سبب شد تا امکان تأمین قطعه ای از این تابلوها فراهم نشود به همین دلیل راه اندازی این تابلوها به تأخیر افتاد اما اکنون این مشکل برطرف شده و تست اولیه در تعدادی از ایستگاه ها در حال انجام است تا بتوانیم همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، همه تابلوهای هوشمند ایستگاه های اتوبوس شهری را راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: بدیهی است با راه اندازی این سیستم هوشمند، هم شهروندان درباره زمان دقیق رسیدن اتوبوس ها به ایستگاه ها مطلع می شوند و هم امکان نظارت دقیق تر بر فعالیت اتوبوس های شهری بیشتر می شود و می توان نظم بهتری در مسیرها برقرار کرد. همچنین با توجه به گلایه شهروندان مبنی بر توقف بیش از اندازه اتوبوس ها در سطح شهر و حتی در ایستگاه ها، این سیستم به ما کمک می کند تا تذکر لازم را به خاطیان بدهیم که البته اگر ثمربخش نباشد امکان لغو مجوز تردد راننده هم وجود دارد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره گلایه برخی شهروندان از تأخیرهای بیش از اندازه اتوبوس ها در برخی خطوط اتوبوسرانی درون شهری بویژه خط «مرجعیت – شهرک فاطمیه (بیست متری امام حسین(ع)» بیان داشت: این خط با توان 17 دستگاه اتوبوس و با فاصله زمانی 10 تا 15 دقیقه مشغول فعالیت است؛ البته فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی قم و عمر بیش از 10 سال بسیاری از دستگاه ها سبب شده تا مشکلات فنی پیش آمده برای اتوبوس ها در طول مسیرها هم بیشتر شود که این امر در کنار ترافیک شهری، برخی تأخیرهای ناخواسته را به دنبال داشته و سبب شده که زمان انتظار در این خط، گاهی به نیم ساعت هم برسد.

وی ادامه داد: امیدواریم با راه اندازی تابلوهای هوشمند و البته نوسازی ناوگان در کنار نظم بیشتر رانندگان عزیز و زحمتکش، این مشکل هم حل شود.

مؤمنی موحد در عین حال از شهروندان قمی خواست تا از طریق راه های مختلف ارتباطی با شهرداری قم بویژه سامانه 137، انتقادها و پیشنهادهای خود را با سازمان اتوبوسرانی در میان بگذارند.

وی افزود: سازمان اتوبوسرانی این افتخار را دارد که در بین زیرمجموعه های معاونت حل و نقل و ترافیک شهرداری، رتبه اول را در شنیدن نظرات شهروندان دارد و تلاش می کند تا مطالبات شهروندان را از طریق بخش اجرایی خود، پیگیری و مسائل را تا رفع مشکل احتمالی دنبال کند.


تا وضع مطلوب فاصله داریم

این مقام مسؤول همچنین درباره دستگاه های فعال اتوبوس درون شهری در قم اظهار کرد: در حال حاضر 248 دستگاه اتوبوس از طریق بخش خصوصی و همچنین 50 دستگاه اتوبوس ملکی در سطح شهر تردد می کنند که البته این تعداد، کفاف نیاز شهروندان را نمی دهد و حداقل 150 دستگاه دیگر لازم است تا به وضع مطلوب خدمت رسانی برسیم.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی این سازمان بر این است تا 200 دستگاه اتوبوس جدید خریداری شود که با توجه به قیمت 1.5 میلیارد تومانی هر دستگاه، حداقل 300 میلیارد تومان بودجه برای این امر نیاز است که به دنبال تأمین این بودجه هستیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تلاش همه مسؤولان شهری و البته رانندگان زحمتکش ناوگان حمل و نقل عمومی قم، رضایت حداکثری شهروندان از ارائه خدمات عمومی به آنان محقق شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdceze8f.jh8x7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما