پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 73540
منبع : خبرگزاری فارس
عضو نهضت مبلغین گفتمان انقلاب اسلامی:

پیوستن به کنوانسیون پالرمو برای دور زدن تحریم‌ها مشکل ایجاد می‌کند

قم نيوز : عضو نهضت مبلغین گفتمان انقلاب اسلامی گفت: کشورمان زیر فشار تحریم‌ها به دنبال دور زدن تحریم‌ها است و با پیوستن به کنوانسیون پالرمو، فرآیند دور زدن تحریم‌ها با مشکل مواجه می‌شود.
پیوستن به کنوانسیون پالرمو برای دور زدن تحریم‌ها مشکل ایجاد می‌کند
پیوستن به کنوانسیون پالرمو برای دور زدن تحریم‌ها مشکل ایجاد می‌کند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید حسن حسینی ظهر امروز در نشست خبری تشکل‌های حوزوی با موضوع بررسی کنوانسیون پالرمو در سالن جلسات خبرگزاری حوزه با اشاره به ویژگی‌های کنوانسیون پالرمو اظهار کرد: این کنوانسیون برای مقابله با پولشویی ایجاد شده است، اما تعریف کشورهای غربی از پولشویی با تعریف کشورمان با پولشویی متفاوت است.

وی ادامه داد: کشورهای اروپایی اصرار دارند که اف ای تی اف در کشور اجرا شود تا ساز و کار مالی اروپا برقرار شود، در دو سال اجرای برجام به اف ای تی اف اشاره ای نشد و این مساله عمدی بود.

عضو نهضت مبلغین گفتمان انقلاب اسلامی افزود: پس از اجرای برجام هم صدها تن از افراد و نهادها در کشورمان باز هم در لیست تحریم آمریکا قرار داشتند و اصرار بانک‌های بین المللی بر اجرای اف ای تی اف برای این است که به آمریکا ثابت کنند که با افراد و نهادهای تحت تحریم در کشورمان تراکنش مالی ندارند.

حسینی با اشاره به دلایل عدم ارتباط بانک‌های بین المللی با ایران اظهار کرد: این بانک‌ها از جرایم مالی آمریکا می‌ترسند و به همین دلیل با ایران کار نمی‌کنند.

وی ادامه داد: اروپای که ادعای استقلال دارد، زیر فشار آمریکا شرکت‌هایش را از ایران خارج کرده است.

عضو نهضت مبلغین گفتمان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: کشورمان زیر فشار تحریم‌ها به دنبال دور زدن تحریم‌ها است، این فرآیند با ایجاد واسطه‌های زیاد انجام می‌شود، این کار از نظر بسیاری از کشورها پولشویی به شمار می‌رود و با پیوستن به کنوانسیون پالرمو، فرآیند دور زدن تحریم‌ها با مشکل مواجه می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciuway.t1ap52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما