جمعه ۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 73817
منبع : خبرگزاری تسنیم

مرتضی نجفی قدسی: علامه طباطبایی بهترین الگوی سبک زندگی قرآنی است

قم نيوز : مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: علامه طباطبایی الگوی سبک زندگی قرآنی است که درهای معنویت برای ایشان باز بود و در ملکوت سیر می‌کرد.
علامه طباطبایی بهترین الگوی سبک زندگی قرآنی است
علامه طباطبایی بهترین الگوی سبک زندگی قرآنی است
به گزارش قم نیوز مرتضی نجفی قدسی در گردهمایی سراسری اساتید و مربیان زندگی قرآنی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با شاره به خصوصیات اخلاقی علامه طباطبایی اظهار داشت: این عالم دینی اهل تهجد بود و آثار گران سنگی از خود به یادگار گذاشت.

وی افزود: یکی از اساتید حوزه علمیه نقل کرد که روزی مشکلی برایم پیش آمد محضر علامه طباطبایی رسیدم ایشان ذکر یونسیه را توصیه کرد و تأکید ‌کرد طوری باید ذکر گفته شود و توجه شود که تسبیح موجودات رابشنوید.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره وضعیت مالی نامناسب علامه طباطبایی بیان کرد: این مفسر بزرگ قرآن کریم وقتی به قم آمده بود وضعیت خوبی نداشت اما ملکی داشت که آن را فروخت این مکان را خرید و خودشان معماری و مهندسی آن را انجام داد.

نجفی قدسی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بازسازی بیت علامه طباطبایی تصریح کرد: این خانه 850 متر دارای سه اتاق و چند اندورنی است که به وسیله خود علامه طراحی شده است.

وی با اشاره به تقدیر مراجع تقلید و علما از بازسازی بیت علامه طباطبایی عنوان کرد: از زمانی که این خانه خریداری و باز سازی شد برنامه‌های مهمی دراین مکان برگزار شد و مورد توجه علما بزرگ قرارگرفته است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی بابیان اینکه علامه طباطبایی به اذکار الهی اعتقاد ویژه ای داشت، افزود: علامه طباطبایی این گونه علامه شد چون اهل توجه وذکر بود وبا گفتن ذکر صدای تسبیح موجودات را می‌شنوید.

نجفی قدسی با بیان اینکه بیت علامه طباطبایی مکان خاصی است و مراجع تقلید و بزرگان احترام خاصی برای اینجا قائل هستند، ادامه داد: علامه حسن‌زاده از این کوچه که عبور می‌کردند، مدتی توقف کرده و دیواربیت علامه طباطبایی را می‌بوسیدند و سپس می‌رفتند و تاکید داشت علامه طباطبایی شخصیت بزرگی بود.

وی گفت: شهید مطهری و بسیاری از بزرگان و مراجع تقلید نظیر آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله سبحانی و علامه حسن‌زاده آملی در زمان حیات علامه طباطبایی به این مکان رفت و آمد می‌کردند و از استاد بهره فراوان می‌بردند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی الگوی سبک زندگی قرآنی است که درهای معنویت بر روی او باز بود و در ملکوت سیر می‌کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfecde.w6dmyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما