يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 73901
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت الله علوی گرگانی: موقوفات باید در جای خود مصرف و نسبت به آن امانتداری شود

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه موقوفات باید در جای خود مصرف شود و ما باید در این زمینه امانتدار باشیم، گفت: اگر موقوفات در جامعه احیاء شود می‌توان خدمات زیادی انجام داد زیرا بسیاری از موقوفات ما متروکه هستند.
آیت الله علوی گرگانی: موقوفات باید در جای خود مصرف و نسبت به آن امانتداری شود
آیت الله علوی گرگانی: موقوفات باید در جای خود مصرف و نسبت به آن امانتداری شود
به گزارش قم نیوز آیت الله علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار مدیرکل اوقاف استان گلستان، با اشاره به ارزش و اهمیت وقف در اسلام اظهار داشت: اگر موقوفات در جامعه احیاء شود می‌توان خدمات زیادی انجام داد زیرا بسیاری از موقوفات ما متروکه هستند.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم افزود: به گفته قرآن کریم این نعمت‌های متروکه در قیامت از ما شکایت می‌کنند زیرا هر کدام لسان و بیانی دارند و ما باید برای احیاء آنان تلاش کنیم.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: موقوفات باید در جای خود مصرف شود و ما باید در این زمینه امانتدار باشیم و موقوفات را حفظ، نگهداری و احیاء کنیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با قرائت آیه ای ازسوره زمر ادامه داد: هر کس هر حرکتی کرده باشد حق خود را ادا کرده است و خدا تمام قدم‌های شما را می‌شمارد و از همه جهت آگاه است.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه موقوفات باید در جای عام المنفعه مصرف شود، بیان کرد: باید در این امور مسائل دلسوزی و تلاش بیشتری انجام شود و باید حتی از تمام ظرفیت‌های علمی، موعظه و منبر و هر نعمتی که خدا داده در جهت پیشرفت به نحو احسنت استفاده کنیم.

وی با اشاره به فرازی از نهج البلاغه عنوان کرد: با اشاره به سخن امیر المومنان (ع) در نهج البلاغه افزود: امام علی (ع) فرمودند هر دسته و جمعیتی باید پیشوایی داشته باشد تا بتوان آن‌ها را سرپرستی کرد و خود این عمل بسیار پسندیده است که این اجتماع شما بدانید چه چیزی در زمین جا مانده و آن را زنده کنید.

مرجع تقلید شیعیان گفت: مسئولینی که در جامعه خدمت می‌کنند دو دسته هستند که یک دسته مسئولین در کل دوره خدمت خود هیچ کار مفید و تازه ای را به وجود نمی‌آورند که این برای جامعه خوب نیست.

آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: دسته دیگر مسئولین از خود خدمات خوبی به جا می‌گذارند و دل سوز جامعه هستند و مردم خدمات آنان را لمس می‌کنند، مردم از ما انتظار دارند تا اجتماعات ما در این نظام جمهوری اسلامی یک حرکت مثبت داشته باشد و خدمات آنان نشان داده شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjvhea.uqetyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما