دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 73918
منبع : خبرگزاری ايرنا

هرمزگان و توابع تهران قهرمان بسکتبال دانش آموزی کشور شدند

قم نيوز : تیم های توابع تهران و هرمزگان در مقاطع تحصیلی دوره های اول و دوم متوسطه به مقام قهرمانی بسکتبال سه نفره سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور در قم دست یافتند.
هرمزگان و توابع تهران قهرمان بسکتبال دانش آموزی کشور شدند
هرمزگان و توابع تهران قهرمان بسکتبال دانش آموزی کشور شدند
به گزارش قم نیوز این مسابقه ها در چهار سالن ورزشی شهید امجدی، هنرستان تربیت بدنی شهید حیدریان، دانشگاه پیام نور و سالن ورزشی مریم به مدت 2 روز به میزبانی استان قم برگزار شد. 

در مقطع تحصیلی متوسطه دوره اول 162 دانش آموز ورزشکار به همراه مربیان و سرپرستان خود از 27 استان شرکت داشتند و در هشت گروه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در این مقطع تحصیلی تیم های کرمانشاه، اصفهان، کردستان، مازنداران، توابع تهران، هرمزگان، آذربایجان شرقی و خوزستان به دور دوم راه یافتند و در پایان تیم های توابع تهران، هرمزگان و اصفهان به ترتیب اول تا سوم شدند و آذربایجان شرقی جام اخلاق را به دست آورد. 

در مقطع تحصیلی متوسطه دوره دوم نیز 224 دانش آموز ورزشکار به همراه مربیان و سرپرستان خود از 28 استان حضور داشتند و در هشت گروه با یکدیگر رقابت کردند.

در این مقطع تحصیلی تیم های هرمزگان، اصفهان و توابع تهران مقام های نخست تا سوم را از آن خود کردند و جام اخلاق نیز به تیم شهر تهران تعلق گرفت. 
«بسکتبال سه‌ نفره»، نوعی از بازی بسکتبال است که در آن هر یک از 2 تیم با سه بازیکن و در یک نیمه زمین بازی می‌ کند؛ قوانین این بازی بسیار شبیه به بازی بسکتبال است.

مهدی رضایی دبیر سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور در حاشیه برگزاری این مسابقه ها به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به این که رشته بسکتبال چندین دوره است که در این مسابقات برگزار می شود، استقبال خوبی نیز از سوی استان ها انجام شده است. 

سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر کشور به میزبانی قم با حضور 2 هزار دانش آموز ورزشکار، مربیان، سرپرستان و داوران از هفتم تا سیزدهم بهمن ماه جاری در چهار رشته ورزشی (کشتی پهلوانی و زورخانه ای، بسکتبال سه نفره، لنگ و کبدی) در پنج سالن ورزشی شهر قم درحال برگزاری است. 

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdch6wnq.23nxzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما