يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : 74140
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر جامعه روحانیت مبارز کشور:

فرهنگ انقلابی دنیا را به چالش کشیده است

قم نيوز : دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: امروز دنیا با یک فرهنگی مواجه است که او را به جد به چالش کشیده است و قدرت از بین بردن آنها را دارد ولی ما این موضوع را نمی بینیم
فرهنگ انقلابی دنیا را به چالش کشیده است
فرهنگ انقلابی دنیا را به چالش کشیده است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پور محمدی در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد با گرامی داشت دهه فجر ابراز کرد: چهل سال از پیروزی انقلاب گذشته و این حرکت با شکوه و با صلابت به راه خود ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه قم خاطرات بیشتری از انقلاب دارد و از 19 دی 56 هیجان و شور انقلابی در قم بین مردم و حوزه علمیه قم وجود داشت، گفت: قمی ها به خوبی با کرامت و بزرگواری و آگاهی در راه انقلاب و دفاع از انقلاب و تثبیت انقلاب جانفشانی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به روند تحولات چهل ساله انقلاب گفت: مردم باید این گزارشات را ببینند و این ها واقع دارد و آمار ساختگی نیست و ببشتر این آمار از منابع خارجی و مؤسسات بین المللی اعلام شده است.

وی گفت: مشکل ما این است که اگر انبوهی از دستاوردها باشد ذهنمان را کمتر به خود مشغول می کند ولی اگر یک مشکل پیدا شود تمام ذهن ما را مشغول می کند و این مشکل تمام انسان ها است که تمام نعمت های پروردگار به خود را نمی بیند و اگر یک دندان درد بگیرد احساس بد بختی می کند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز کشور با بیان این که ما در حجاب معاصرت هستیم و باید زمان بگذرد تا ببینیم چه شده است گفت: ما باید امروز بعد از چهل سال خودمان را خوب ارزیابی کنیم زیرا هر انسان هوشمند و جامعه فرهیخته خود را ارزیابی می کند تا ضعف های خود را بشناسد و برطرف کند.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب و جمهوری اسلامی در حدی از توانایی و ثبات قرار دارد که می شود به خوبی به گذشته پرداخت و آن را نقد و تحلیل کرد، افزود: امروز به قدری اقتدار در کشور داشته و مردم هوشمندی داریم که نقد تزلزلی در انقلاب ایجاد نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: برای ارزیابی اول باید نقاط قوت و ضعف خود را ببینیم و راهکار دوم این است که ببینیم دیگران در رابطه با ما چه می گویند و ما را چطور ارزیابی می کنند.

وی گفت: چرا رییس جمهورها و مسؤولان عالی رتبه و مؤسسات تحقیقاتی آمریکا در طول این چهل سال این همه در رابطه با جمهوری اسلامی بحث می کنند و دغدغه و مشکل بزرگ ابرقدرت عالم است و اگر انقلاب اسلامی تحولی ایجاد نکرده و کاری را از پیش نبرده و ناتوان است و دارد از پا در می آید و قادر به حل مشکلات خودش نیست این قدر وقت گذاشتن نمی خواهد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز کشور گفت: این که رییس جمهور آمریکا زیر برجامی که ما بین بد و بدتر آن را امضا کرده بودیم زده است آبروی خود را برده است و این که هر روز این را بیان می کند به خاطر این است که جمهوری اسلامی یک درخت تنومند و پر ثمر است و این را دارند می بینند و به تکاپو افتاده اند.

وی افزود: امروز دنیا با یک فرهنگی مواجه است که او را به جد به چالش کشیده است و قدرت از بین بردن آنها را دارد ولی ما این موضوع را نمی بینیم؛ ما که مشکلات اقتصادی زیادی داریم ولی آمریکا چندین برابر بودجه ما در این منطقه خرج کرده است ولی ایران توانسته بر منطقه تسلط داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: قدرت ایران قدرت بسیج مردم و تولید علم و فرهنگ سازی است ایران در چهل سال گذشته بیشترین رشد علمی را داشته است و رکورد رشد علمی را تا 16 درصد در سال را زده ایم و امروز شانزدهمین قدرت علمی برتر دنیا هستیم.

وی گفت: ما به اعتراف خود آنها با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی که داریم هجدهمین اقتصاد برتر دنیا هستیم و نگرانی دشمن از این قدرت انقلاب است زیرا آمار واقعی رشد ایران را می بیند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز کشور افزود: مؤسس این حرکت بزرگ حوزه علمیه است و این درخت تنومند در حوزه علمیه قم کاشه شده است و با تلاش بی وقفه روحانیت معظم آبیاری شده است و مکتب قم تحول بزرگی در تاریخ فقه، کلام و فلسفه شیعه داشته است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی مقتدر و توانا است و کشور ظرفیت های فراوانی دارد و به لطف خدا و عنایت امام زمان(عج) این حرکت تداوم خواهد داشت ولی امروز زمان ارزیابی ما است و هم در حوزه و دیگر نهادها وقت ارزیابی است و باید خود را به روز کنیم و ضعف های خود را اصلاح کرده و نقطه قوت خود را تقویت کنیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfxyde.w6djjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما