چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 74292
منبع : خبرگزاری مهر
لاریجانی:

قم راهی جز کشت گلخانه‌ای ندارد/افزایش بودجه کمیته امداد و بهزیستی

قم نيوز : رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان قم به دلیل کمبود بارندگی راهی جز کشت گلخانه‌ای ندارد، گفت: قم نیاز به خیز بلند در اجرای سیستم‌های گلخانه‌ای دارد.
قم راهی جز کشت گلخانه‌ای ندارد/افزایش بودجه کمیته امداد و بهزیستی
قم راهی جز کشت گلخانه‌ای ندارد/افزایش بودجه کمیته امداد و بهزیستی
به گزارش قم نیوز علی لاریجانی در دیدار اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید آموزش‌های عملی لازم را ببینند هرچند که در گذشته این موضوع صورت می‌گرفت، گفت: در زمینه آبیاری‌های تحت فشار ۲۰۰ میلیون یورو، آبخیزداری تحت فشار ۱۵۰ میلیون یورو و در زمینه کنترل ریزگردها حدودا ۵۰ میلیون یورو با اذن از مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی در لابحه بودجه ۹۸ برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر قانون به درستی اجرا شود می‌توان ۱۰ هزار میلیارد در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال در حاشیه روستاها را در لایحه بودجه ۹۸ تمدید کرد، ادامه داد: ارزیابی دقیقی که مشخص کنند چه میزان از تسهیلات در نظر گرفته شده محقق شده است.

رئیس قوه مقننه در پایان با تأکید بر اینکه به کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنم در خصوص لایحه هوای پاک پیگیری لازم را انجام دهند، خاطرنشان کرد: باید در خصوص اجرای سیستم‌های گلخانه‌ای در استان قم خیز بلندی برداشته شود و لازم است تا بخش خصوصی را وارد اجرای طرح‌ها کنید، این استان به دلیل کمبود بارندگی راهی جز کشت گلخانه‌ای ندارد.

گفتنی است اعضای نظام مهندسی کشاورزی قم در این نشست مسائلی را در خصوص عدم اجرای لایحه هوای پاک، لزوم کشت گلخانه‌ای،  وضعیت دامداری‌های استان و میزان کاهش بارندگی‌ها مطرح کردند.


رشد چند برابری تسهیلات بهزیستی و کمیته امداد در بودجه

رئیس قوه مقننه همچنین در دیدار اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با بیان اینکه باید به مسئله اشتغال توجه ویژه‌ای داشته باشید، گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده برای کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در لایحه بودجه سال ۹۸ رشد چند برابری داشته است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات در نظر گرفته شده برای کمیته امداد امام خمینی(ره) جهت اشتغالزایی فعال شود برای کشور بسیار مفید واقع می‌شود، ادامه داد: با ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد زندگی با کرامتی پیدا می‌کنند و از سرباری خارج می‌شوند.

لاریجانی با تأکید بر اینکه ابتکارات ایجاد شده در درگاه خداوند نیز ارزشمند هستند، خاطرنشان کرد: موضوع اشتغال باید جدی گرفته شود، دوای درد کشور اشتغال محرومین است که با توجه به افزایش اعتبارات صورت گرفته در لایحه بودجه دست مسئولین کمیته امداد امام خمینی(ره) برای ایجاد شغل بازتر می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم نیز در این دیدار با بیان اینکه درآمد خانواده‌های تحت پوشش از پرورش و صادرات پرنده‌های تزئینی حدودا ۳ تا ۴ میلیون تومان در ماه است، گفت: درآمدهای مردمی کمیته امداد استان قم در سال جاری حدود ۳۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۳۰ درصدی هستیم.

میرشکار با اشاره به اینکه برای اولین بار موضوع برون سپاری در کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام شده است، ادامه داد: با انجام برون سپاری مددجویان به جای اینکه تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرد به پایگاه‌های موجود مراجعه می‌کند و این موضوع باعث شده تا احساس فقر کاهش پیدا کند، به دنبال مردمی کردن اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) هستیم.


دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با لاریحانی

سید جواد هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز عصر سه‌شنبه با رئیس مجلس شورای اسلامی که به استان قم سفر کرده دیدار کرد.

گفتنی است در این دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در خصوص حوزه مسئولیت خود در زمینه درخواست‌های خانواده شهدا و پیگیری مطالبات آنها گزارشی را ارائه کرد.

لازم به ذکر است لاریجانی نیز در این دیدار به مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قول‌هایی در خصوص پیگیری مطالبات خانواده‌های شهدا و مطالبات آنها داد.


دیدار امام جمعه شهر کهک با دکتر لاریحانی

حجت الاسلام سید حسن میرمونی امام جمعه شهر کهک نیز با لاریجانی دیدار کرد.

گفتنی است در این دیدار امام جمعه شهر کهک در خصوص مراحل اجرایی مدرسه علیمه پردیسان گزارشی را ارائه و از دکتر لاریجانی برای ادامه روند اجرا و ساخت این مدرسه درخواست کمک کرد.

لازم به ذکر است رئیس مجلس سورای اسلامی نیز در این دیدار در خصوص روند اجرا و نحوه کمک به ساخت این مدرسه مسائلی را مطرح کرد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdxx05.yt0on6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما