چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 74476
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله حسینی‌بوشهری: مردم ایران ۲۲ بهمن پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان دادند

قم نيوز : امام جمعه قم با بیان اینکه مردم ۲۲ بهمن پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان دادند، گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد مردم به انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب تعلق خاطر دارند.
مردم ایران ۲۲ بهمن پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان دادند/ خدمت به مردم جهاد است
مردم ایران ۲۲ بهمن پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان دادند/ خدمت به مردم جهاد است
به گزارش قم نيوز آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال اظهار کرد: در این روز شاهد حضور مردمی بودیم که بخشی از آن‌ها به لحاظ معیشت اقتصادی مشکل زیادی دارند، اما راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که مردم به انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تعلق خاطر دارند.

وی ادامه داد: مردم هر آنچه که دارند برای حفظ نظام جمهوری اسلامی می‌گذارند و پاسخ کوبنده ای به دشمنان در روز 22 بهمن دادند. مردم ولی نعمت ما هستند و اگر روزی رابطه بین کارگزاران نظام اسلامی و مردم گسسته شود، باید آن روز را عزا گرفت.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور افزود: نظام جمهوری اسلامی در طول چهار دهه اخیر کارهای ارزشمندی را برای روستاییان انجام داده است و مدیران در نقاط مختلف کشور سعی کردند که به ساکنان روستاها خدمت‌رسانی کنند و امکاناتی همچون آب، برق، گاز، تلفن و حتی اینترنت در اختیار روستائیان قرار گرفته است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به کلمات پرکاربرد در صحیفه نور اظهار کرد: این صحیفه حاوی سخنان امام خمینی(ره) است و ایشان در صحبت‌های خود همیشه بر اسلام و مردم تاکید داشتند، جهاد تنها اقدام نظامی نیست و خدمت به مردم در ابعاد مختلف هم نوعی جهاد است.

وی ادامه داد: حاشیه‌نشینی یکی از مشکلات شهرهای بزرگ است و فراهم آوردن امکانات برای روستاییان عاملی برای جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به شهرهای بزرگ است، برطرف کردن دغدغه بازار فروش برای روستاییان یک کار مهم است.

امام جمعه قم افزود: یکی از مشکلات اصلی روستاهای کشور، کم آبی است و حتی گاهی عمق چاه‌ها برای رسیدن به آب به 300 متر و 400 متر رسیده است، البته در زمینه شیوه آبیاری در بخش کشاورزی مشکلات زیادی در کشور وجود دارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری، تعدد نهادها در روستاها را از مشکلات بخش روستایی دانست و تصریح کرد: تزاحم بین کارهای این نهادها برای روستاییان مشکلاتی به وجود آورده و هماهنگی بین نهادهای مختلف در روستاها یک کار ضروری است.

وی ادامه داد: خدمت به مردم در نظام جمهوری اسلامی، عبادتی برای مدیران است و آن‌ها باید قدر این فرصت را بدانند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: باید برای رفع مشکل کم‌آبی در روستاهای کشور برنامه‌ریزی صورت بگیرد، حتی در صورت لزوم باید مساحت اراضی کشاورزی کشور برای کاهش مصرف آب کم شود. همچنین ایجاد اشتغال جایگزین برای کشاورزان بیکار به دلیل کم‌آبی در زمان کنونی یک کار ضروری است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch-knq.23nkqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما