سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 74718
منبع : خبرگزاری فارس
از یکم اسفندماه

دانشگاه قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد

قم نيوز : معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث از پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از طریق آزمون اختصاصی ویژه طلاب خبر داد.
دانشگاه قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد
دانشگاه قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد
به گزارش قم نیوز هادی حجت امروز از پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دوره های حضوری و مجازی و دکتری حضوری از طریق آزمون اختصاصی ویژه طلاب خبر داد و افزود: آزمون دانشگاه قرآن و حدیث براساس مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور، همچون سنوات قبل برگزار می شود.

وی اضافه کرد: پذیرش دانشجو از بین برادران و خواهران طلبه واجد شرایط از طریق آزمون اختصاصی برای تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد سال تحصیلی99ـ 98 در قم و اصفهان و برای تحصیل در دوره های مجازی از طلاب علاقه مند سراسر کشور صورت می‌پذیرد.

حجت به عناوین رشته‌ها و گرایش‌های آزمون اختصاصی اشاره کرد و گفت: این رشته‌ها در مقطع کارشناسی‌ارشد شامل رشته علوم حدیث، گرایش‌های نهج‌البلاغه، کلام و عقاید، اخلاق و تفسیر اثری و نیز رشته‌های علوم قرآن و حدیث، کلام امامیه، تفسیر روایی، روان­شناسی اسلامی گرایش مثبت­گرا و فقه و مبانی حقوق اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در مقطع دکتری نیز در شهر های قم و تهران در مجموع پنج رشته و گرایش پذیرش دانشجو انجام می شود. پذیرش در قم شامل رشته‌های علوم قرآن و حدیث، کلام امامیه، علوم و معارف نهج البلاغه و در تهران برای رشته مدرسی معارف اسلامی گرایش قرآن و متون اسلامی و نیز گرایش اخلاق اسلامی است.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث به تبیین ضوابط و شرایط پذیرش و تحصیل در مقطع ارشد پرداخت و افزود: هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر دو کد رشته محل است و مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ‌ارشد، دو سال است و دانشجو می تواند در صورت تمایل به جای تدوین پایان نامه با گذراندن واحد درسی جایگزین به صورت آموزش محور فارغ التحصیل شود.

حجت مدرک سطح دو مورد تأیید مرکز مدیریت حوزه و یا مدرک کارشناسی معتبر از دیگر مراکز آموزش عالی به همراه مدرک سطح یک را از جمله شرایط پذیرش داوطلبان عنوان کرد و افزود: شاغلان به تحصیل(در سطح دو یا دوره کارشناسی)، در صورت فراغت از تحصیل تا تاریخ 31 شهریورماه 98 مجاز به ثبت ­نام نهایی به عنوان دانشجو خواهند بود.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث به هزینه تحصیل برادران و خواهران طلبه اشاره کرد و گفت: در مقطع ارشد تحصیل برای برادران طلبه، در برخی رشته‌های حضوری برای چهار نیمسال به طور کامل رایگان است و در هر صورت در همه رشته‌ها اعم از حضوری و مجازی تمام طلاب در مدت مجاز تحصیل از حداقل 80 درصد تخفیف در شهریه ثابت برخوردار خواهند بود.

وی تصریح کرد: در مقطع دکتری نیز تخفیفات ویژه ای برای طلاب و نیز طلاب ممتاز و پژوهشگر در نظر گرفته شده است که جزئیات آن در آیین نامه مالی دانشجویی از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه قابل مشاهده است.

حجت درباره زمان و نحوه ثبت ­نام گفت: ثبت ­نام آزمون اختصاصی طلاب از تاریخ اول اسفندماه 1397 تا 15فروردین ماه1398 تنها به صورت اینترنتی و با مراجعه به پایگاه اینترنتی دانشگاه انجام می­شود. آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد در روز جمعه سیزدهم اردیبهشت ماه در شهرهای قم، تهران، مشهد و اصفهان و آزمون دکتری نیز در همین تاریخ تنها در قم برگزار می ­شود.

وی یادآور شد: داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی www.qhu.ac.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 37176252-025 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7u9u.ak9tq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما