سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : 74732
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
معاون مشارکتهای سازمان امور اجتماعی وزارت کشور:

سازمان نهضت سواد رسانه‌ای در سطح ملی ایجاد شود

قم نيوز : معاون مشارکت های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور بر لزوم راه اندازی سازمان نهضت سواد رسانه‌ای در سطح ملی تاکید کرد.
سازمان نهضت سواد رسانه‌ای در سطح ملی ایجاد شود
سازمان نهضت سواد رسانه‌ای در سطح ملی ایجاد شود
به گزارش قم نیوز دکتر کمال اکبری، طی سخنانی در دیدار اعضای هیئت مدیره و معاونین انجمن سواد رسانه ای ایران اظهار داشت: ما در حال حاضر نیاز به ایجاد سازمانی تحت عنوان سازمان نهضت سواد رسانه‌ای داریم که کلیه نهادها و ارگان‌های کشور برای افزایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی عموم مردم پای کار بیایند.

وی با اشاره به این که مهم‌ترین و اثرگذارترین فضای کشور، فضای رسانه‌ای و فضای مجازی است، افزود: افرادی که سواد رسانه‌ای پایین‌تری دارند، خود و خانواده‌شان بیشتر دچار آسیب می‌شوند و متاسفانه می بینیم که این فضا باعث افزایش طلاق، اعتیاد و بزه های مختلف شده که با ارتقای سواد رسانه‌ای شاهد مدیریت بهتر آنها خواهیم بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما ، سواد رسانه ای را مهم‌ترین مقوله برای پیشبرد اهداف کشور و نظام دانست و گفت: اگر امروز مقام معظم رهبری بحث مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را مد نظر قرار می‌دهند باید در نظر داشته باشیم که فضای مجازی هم مولد، هم کنترل کننده، هم افزایش دهنده و هم کاهش دهنده بخش عمده‌ای از این آسیب ها است و بخش مهمی از آسیب های اجتماعی به کمبود سواد رسانه‌ای جامعه بازمی‌گردد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه آموزش سواد رسانه‌ای را همزمان با آموزش طبقه های متوسط و پایین تر جامعه باید در سطوح نخبگانی جدی بگیریم، بیان داشت :حتی در سطح اساتید دانشگاه ها نیز این مساله قابل تامل است.

اکبری افزود: برنامه های اجرا شده در انجمن سواد رسانه ای ایران طی سالهای ۹۶ و ۹۷ نشان داد که این انجمن با کمک دولت و دانشگاه می تواند در زمینه ارتقای سواد رسانه ای نخبگان جامعه ایفای نقش کند و در گفتمان سازی و جریان سازی سواد رسانه ای موفق بوده اما نیاز جامعه بیشتر از آن چیزی است که یک انجمن به تنهایی بتواند به تمام نیازها پاسخ دهد و لذا لازم است انجمن ها و موسسات دیگری هم در این زمینه فعال شوند.

وی گفت: جامعه ما در آستانه خطر و بحران جدی است و بسیاری از افراد جامعه از جمله جوان ها اصلاً نمی‌دانند وقتی روزی چند ساعت را در اینستاگرام سپری می‌کند، این مساله چه عواقبی برایشان به همراه دارد.
معاون مشارکت های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور اضافه کرد: البته بنده قائل به فیلتر نیستم و معتقدم با فیلتر اقدام موثری قابل انجام نیست بلکه باور دارم افزایش سواد رسانه‌ای می‌تواند چاره ساز مشکل باشد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccimqm.2bq018laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما