سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 74736
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

نشست علمی شبکه‌های اجتماعی و دینداری در قم برگزار شد

قم نيوز : نشست علمی شبکه‌های اجتماعی و دینداری کاربران پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های پژوهشکده باقرالعلوم(ع) قم برگزار شد.
نشست علمی شبکه‌های اجتماعی و دینداری در قم برگزار شد
نشست علمی شبکه‌های اجتماعی و دینداری در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز نشست علمی شبکه‌های اجتماعی و دینداری کاربران پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های پژوهشکده باقرالعلوم(ع) قم برگزار شد.

در این جلسه دکتر علیرضا پویا، عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما به بیان دستاوردهای پژوهشی خود درباره فضای مجازی و دینداری کاربران پرداخت.

وی عنوان کرد: برخی کشورهای غربی که حساسیت ما را به این اندازه ندارند، ۳۰ سال است که درباره افزایش سواد رسانه ای فعالیت‌های قابل توجهی انجام داده‌اند و برخی کشورها که ما آن‌ها را بلاد کفر می‌دانیم، برای جلوگیری از آسیب‌ دیدن مردمشان ضوابطی را برای استفاده از شبکه های اجتماعی تعریف کرده‌اند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما بیان کرد: مسئولین باید بیش از کشورهای دیگر به ترویج سواد رسانه‌ای در کشور بپردازند و ما هنوز که هنوز است بستر شبکه ملی را در کشور نداریم.

پویا مطرح کرد: توسعه فناوری اطلاعات، مطالعه پیامدها و آموزش استفاده صحیح برای کاربران از جمله اموری است که مسئولان باید نسبت به آن اهتمام ورزند.

وی خاطرنشان کرد: کاربران از طرق معیوب شدن قدرت تفکر، قدرت اراده و قدرت انتخاب ظرفیت آسیب پذیری دارند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما یادآور شد: همه مردم و مسئولان جمهوری اسلامی باید بدانند که اگر ما از آسیب های فضای مجازی که متوجه دین است جلوگیری کنیم، همزمان از سایر آسیب‌ها نیز جلوگیری می‌کنیم.

گفتنی است: در انتهای این نشست، برخی از شرکت‌کنندگان سوالات خود را مطرح کرده و دکتر پویا به ارائه پاسخ برای این پرسش‌ها پرداختند.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg3u9u.ak9tw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما