چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : 74773
منبع : خبرگزاری فارس

معاون فرهنگی موسسه عالی فقه و علوم اسلامی مطرح کرد

قم نيوز : معاون فرهنگی موسسه عالی فقه و علوم اسلامی گفت: ثبت نام برای پذیرش در موسسه عالی فقه و علوم اسلامی از ابتدای اسفندماه آغاز شده است و تا 20 فروردین ادامه دارد.
آغاز ثبت نام موسسه عالی فقه و علوم اسلامی تحت اشراف
آغاز ثبت نام موسسه عالی فقه و علوم اسلامی تحت اشراف
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام علی اصغر همتیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به سابقه موسسه عالی فقه و علوم اسلامی اظهار کرد: این موسسه به دستور رهبر معظم انقلاب تاسیس شد و تحت اشراف ایشان اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی جاری سومین سال فعالیت آموزشی و پژوهشی موسسه عالی فقه و علوم اسلامی است ادامه داد: موسسه عالی فقه و علوم اسلامی برای تربیت فقهای متخصص در مسائل مبتلا به جامعه تاسیس شد تا نیازهای فقهی و فکری نظام اسلامی را پاسخ بدهد.

معاون فرهنگی موسسه عالی فقه و علوم اسلامی با بیان اینکه موسسه به دنبال برنامه ریزی و تاسیس رشته فقه‌های تخصصی است افزود: فارغ التحصیلان این موسسه پس از گذراندن دوره‌های آموزشی توانایی استنباط احکام را در حوزه تخصصی خود خواهند داشت و چنین افرادی می‌توانند در شوراهای فقهی نهادهای نظام اسلامی حضور پیدا کنند.

همتیان سیاست موسسه عالی فقه و علوم اسلامی را داشتن رویکرد تخصصی به فقه دانست و تصریح کرد: دروس آکادمیک در هر حوزه تخصصی به طلاب آموزش داده می‌شود، ارتباط بین الملل و ارتباط با جهان اسلام سیاست این موسسه است و به دنبال به حداقل رساندن تعطیلات برای طلاب هستیم.

وی ادامه داد: توجه به پژوهش جزو سیاست‌های موسسه عالی فقه و علوم اسلامی است و طلاب در این موسسه با مهارت‌های پژوهشی آشنا می‌شوند، توجه به خانواده‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی برای آن‌ها جزو سیاست‌های موسسه است.

معاون فرهنگی موسسه عالی فقه و علوم اسلامی افزود: طلابی که انگیزه جدی برای تحصیل رشته فقه‌های تخصصی دارند، می‌توانند که در این موسسه مورد پذیرش قرار بگیرند و این مساله در مصاحبه مورد توجه قرار می‌گیرد.

همتیان با اشاره به مقاطع تحصیلی موسسه عالی فقه و علوم اسلامی اظهار کرد: این موسسه در سه مقطع پذیرش دارد. مقطع نخست مقطع تمهیدی است که طلاب می‌توانند پایه‌های 9 و 10 را در موسسه بگذرانند.

وی افزود: مقطع دوم موسسه عالی فقه و علوم اسلامی مقطع خارج عمومی است که مدت آن حداقل سه سال است و مقطع سوم این موسسه یعنی مقطع خارج تخصصی برای کسانی است که سه سال درس خارج را گذرانده و از توانایی علمی برخورد باشند.

وی ادامه داد: ثبت نام برای پذیرش در موسسه عالی فقه و علوم اسلامی از ابتدای اسفندماه آغاز شده است و تا 20 فروردین ادامه دارد. ثبت نام به صورت کامل الکترونیکی صورت می‌گیرد و در 6 رشته تخصصی پذیرش داریم.

معاون فرهنگی موسسه عالی فقه و علوم اسلامی خاطرنشان کرد: کسانی که پایه 7 حوزه را گذرانده و سنشان حداکثر 28 سال باشد می‌تواند در مقطع تمهیدی در موسسه عالی فقه و علوم اسلامی پذیرش شوند. این مقطع آزمون کتبی دارد که زمان آن 23 فروردین است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchxqnq.23nkqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما