چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب : 74785
منبع : خبرگزاری تسنیم

مسافران نوروزی قم در مراکز اقامتی و رفاهی اسکان می‌یابند

قم نيوز : استاندار قم گفت: در مسئله اسکان زائران نوروزی اولویت نخست استان اسکان مسافران در مراکز اقامتی و رفاهی است، با توجه به خیل انبوه مسافران نوروزی و کمبود تخت‌های رفاهی چاره‌ای جز اسکان مسافران در مراکز دیگر نیست.
مسافران نوروزی قم در مراکز اقامتی و رفاهی اسکان می‌یابند
مسافران نوروزی قم در مراکز اقامتی و رفاهی اسکان می‌یابند
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست عصر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: مسئولان مدیران استانی سعی کنند تهدیدات و چالش‌های پیش روی استان را به فرصت تبدیل کنند.

وی افزود: آسیب شناسایی از تجربه‌های گذشته، بهبود نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برای تبدیل تهدیدات و چالش‌های پیش رو به‌عنوان یک فرصت برای پویایی اقتصاد و اشتغال استان امری ضروری است.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در طول سال‌های گذشته همواره اقدامات ارزنده‌ای در زمینه خدمات سفر و ایجاد زیرساخت‌های لازم به‌ویژه برای گردشگران و مسافران نوروزی انجام‌شده است، آن چیزی که امروز بیش از هر چیز دیگری از اهمیت برخوردار است آسیب‌شناسی کلی از اقدامات انجام‌شده و بهبود نقاط ضعف است.

سرمست با اشاره به برخی از نقاط قوت استان در مبحث مسافران نوروزی تأکید کرد: مسئولان استان در راستای تقویت نقاط قوت و ظرفیت‌های گردشگری استان اهتمام بیشتری به خرج دهند تا ظرفیت‌های بومی استان برای ایجاد جاذبه‌های گردشگری احصا و مدیریت شود.

وی با اشاره به نقش سازنده کمیته‌های خدمات سفر استان ابراز کرد: آن چیزی که از این کمیته‌ها انتظار می‌رود این است که برای جبران کسری‌ها و کمبودهای استان در مبحث زائرپذیری و ارائه خدمات مناسب به مسافران، روی کار آمده و ظرفیت‌های خود را در این عرصه به منصه ظهور بگذارند.

استاندار قم ادامه داد: در 20 روزی که اوج سفرهای مردم به شهر مقدس قم است مدیران برای خدمت گذاری به زائران و مسافران نوروزی در حالت آماده‌باش بوده و سعی کنند از مرخصی‌های خود در فرصت‌های دیگری استفاده کنند.

وی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌های بهاره و یا با هر عنوان دیگری باید همراه با کسب درآمد و آورده اقتصادی برای فعالان اقتصادی، تولیدی و غرفه داران باشد، زمانی می‌توان ادعا کرد که از برپایی نمایشگاه‌های مختلف نتیجه مثبتی حاصل‌شده که زمان ماندگاری گردشگران را در استان افزایش داد.

سرمست با تاکید بر اینکه مسئولان استان قم در مرتبه نخست نیازهای ابتدایی و روزمره مسافران را برطرف کنند گفت: اگر مسافران نوروزی در ابتدایی‌ترین نیازهای خود دچار مشکل باشند خاطره خوبی از مسافرت به شهر قم به یادگار نمی‌برند.

استاندار قم تأکید کرد: در مسئله اسکان زائران نوروزی باید انتظارات جامعه هتل‌داران استان برآورده شده و سعی بر این معطوف شود که اولویت نخست اسکان مراکز اقامتی و رفاهی است، با توجه به خیل انبوه مسافران نوروزی و کمبود تخت‌های رفاهی چاره‌ای جز اسکان مسافران در مراکز دیگر نیست.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcam0n0.49nya15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما