چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 74796
منبع : خبرگزاری تسنیم

نظر 5 تحلیلگر جوان درباره بیانیه «گام دوم انقلاب»

قم نيوز : برخی تحلیلگران سیاسی و اقتصادی جوان در گفتگوهای جداگانه به بررسی محتوای بیانیه «گام دوم انقلاب» مقام معظم رهبری پرداختند.
نظر ۵ تحلیلگر جوان درباره بیانیه «گام دوم انقلاب»
نظر ۵ تحلیلگر جوان درباره بیانیه «گام دوم انقلاب»
به گزارش قم نیوز بیانیه گام دوم انقلاب در روزهای گذشته از سوی مقام معظم رهبری منتشر شد. امام خامنه‌ای در این بیانیه، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ی گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرمودند.


بعد از انتشار این بیانیه، تحلیلگران جوان که مخاطب نامه رهبری بودند که بررسی و تشریح الزامات و محتوای این بیانیه پرداختند که در ادامه به برخی تحلیل‌های منتشر شده در خبرگزاری تسنیم اشاره می‌کنیم:

** سعید الله‌بداشتی از فعالان جوان اصلاح‌طلب:
در پنج شش سالی که از عمر دولت آقای روحانی می‌گذرد بارها به مسئولان دولتی و حتی شخص رئیس جمهور گوشزد کرده‌ایم که مطالبه نسل جوان از حضور در عرصه توسعه اقتصادی و خدمت به کشور یک مطالبه صنفی، جناحی و سیاسی نیست بلکه مدلی برای سرعت بخشیدن به حرکت رو به جلوی کشور است. بنده بارها اعلام کرده‌ام که صادق‌ترین شخصی که پس از حضرت امام (ره) پروژه جوان‌گرایی را فراتر از دولت و در بدنه حاکمیت به پیش برده، شخص رهبر انقلاب بوده است.


** سید امیر سیاح کارشناس جوان مسائل اقتصادی:
طبیعتاً از کارکردهای هر رهبر بزرگ و دوراندیشی است که جامعه را به مسیر درستی هدایت و هر چند وقت یک‌بار مسیر آمده را بازنگری کند، قوت و ضعف‌ها را نشان داده و مسیر پیشِ‌رو را نورافکن انداخته و جامعه را به مسیری که باید برود مطلع کند. طبیعتاً مقام معظم رهبری این کار را در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مناسب دانستند. دلیل تأکید رهبری این بود که پیام ایشان درباره اقتصاد مقاومتی توسط جامعه و کارشناسان به‌درستی درک نشده است، درواقع با شیطنت رسانه‌ایِ گفتمان رقیب که گفتمان وابستگی است هنوز اقتصاد مقاومتی خوب شنیده نشده است.


** حسین شمسیان حقوقدان و فعال رسانه:
نحوه امیدواری و امید دادن به مردم یکی دیگر از نکات بسیار مهم در پیام رهبر انقلاب است، ایشان در این پیام نوید فتوحات آینده را می‌دهند، البته منافقانی همیشه وجود دارند که این فتوحات را نادیده بگیرند، اما باید در مسیر آینده کشور امیدوار بود. نکته دیگر در پیام ایشان این است که در جای‌جای پیام‌شان کریمانه و متواضعانه از حضرت امام(ره) یاد می‌کنند و ایشان را سلسله جنبان بیداری ملت ایران و بعد از آن خون شهدا را مرهون آزادگی و عزت ملت ایران می‌دانند.


** محسن مقصودی تهیه‌کننده و مجری برنامه تلویزیونی ثریا:
تجربه 40 ساله انقلاب نشان داده که در هر حوزه‌ای از جمله‌ صنایع موشکی، هوافضا، نانوتکنولوژی، جهاد علمی و دانشگاهی و حوزه دفاعی موفق بوده‌ایم به مدد روحیه جهادی و از خودگذشتگی افرادی نظیر تهرانی‌مقدم، احمدی‌روشن و کاظمی‌آشتیانی‌ها بوده است؛ حُسن پیام رهبر انقلاب این است که مردم نقطه مقابل انقلابی‌گری که اعتماد به دشمن است را کاملا طی کرده‌اند و در زمانی این پیام منتشر می‌شود که مردم در انتخاب سیاسی و روش تعامل با آمریکا در داخل و مقابله با آن در منطقه را نیز لمس کرده‌اند.



** محمد عبداللهی کارشناس مسائل رسانه:
متن نسبتا مفصل «گام دوم انقلاب» که توسط رهبر انقلاب در 24 بهمن‌ماه منتشر شد؛ از یک‌سو یک بیانیه و مانیفست تمام و کمال برای 40 ‌‌سالگی انقلاب است؛ از این جنبه، «افتخار به گذشته» و «امید به آینده» دو رکن اصلی بیانیه هستند. رهبر انقلاب «توصیف» مشروح و واقع‌بینانه‌ای از آنچه در این 40 سال پس از انقلاب گذشته ارائه می‌کنند، «تحلیل» دقیق و منصفانه‌ای از دستاوردها و حتی خون‌آوردها و در کنار آنها از ضعف‌ها و کاستی‌ها پیش می‌کشند و در ادامه با اشاره به دلالت‌ها و نشانه‌های روشن، چرایی یک آینده پرامید و درخشان را پیش روی ایران اسلامی برای مخاطبان تصویر می‌کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccemqm.2bq0o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما