پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب : 74798
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم مطرح کرد

تشکیل انجمن راویان راهیان نور در قم

قم نيوز : مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از تشکیل انجمن راویان راهیان نور استان با حضور 750 نفر از روایان باسابقه قم خبر داد.
تشکیل انجمن راویان راهیان نور در قم
تشکیل انجمن راویان راهیان نور در قم
به گزارش قم نیوز احمد حسینی با اشاره وظایف استان قم در خصوص راهیان نور اظهار کرد: استان قم معین یادمان شهیدان زین الدین در سردشت و یادمان شهدای فکه است. از جمله انتظارات از استان قم در این یادمان‌ها، توسعه پارکینگ، نمازخانه و تجهیزات و محوطه عمومی است، همچنین برای احداث حسینیه در یادمان شهدای فکه اقدامات ابتدایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برای سفر زائرین راهیان نور 57 یادمان ایجاد شده است، ادامه داد: امسال هم شاهد اضافه شدن یک یادمان دیگر به این یادمان‌ها بودیم و از سال جاری یادمان استان سیستان و بلوچستان به یادمان های ستاد راهیان نور اضافه شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: بسیاری از اهداف تعیین شده در زمینه راهیان نور با اعزام راویان با مهارت و متبحر محقق می‌شود. استان قم در زمینه اعزام این راویان به راهیان نور رسالت مهمی دارد.

وی اضافه کرد: در این راستا انجمن راویان راهیان نور استان با حضور 750 نفر از روایان باسابقه قم تشکیل شد و برای نظام مند شدن این انجمن، آیین نامه ای به زودی تدوین و ابلاغ می‌شود.

سفر راهیان نور را دارای اثرگذاری فرهنگی دانست و تصریح کرد: این برنامه در تحول جوانان تاثیر مثبت داشت. حدود 200 نفر از کسانی که با سفر به راهیان نور متحول شدند، مورد شناسایی قرار گرفتند و برنامه‌هایی از تجربیات آن‌ها در صدا و سیما پخش می‌شود.

وی ادامه داد: با تصویب سند ملی راهیان نور شاهد ابلاغ آن به تمام مراکز نظامی و انتظامی بودیم و یک برش استانی از این سند تهیه شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیش نویس برش استانی سند راهیان نور با توجه به اختیارات و تجربیات دستگاه‌های، در استان تهیه شد.

وی خاطرنشان کرد: باید تا پایان برنامه ششم توسعه تعداد زائرین یادمان‌های راهیان نور به  10 میلیون زائر در سال برسد، این رقم اکنون 6 میلیون و 700 هزار زائر است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcevf8f.jh8eoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما