شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 74862
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

بسیاری از علمای فعلی حوزه علمیه قم از شاگردان آیت الله مؤمن هستند

قم نيوز : مرحوم آیت الله مؤمن از کسانی بود که در تربیت طلاب فاضل، بالاترین تلاش را کرد؛ حوزه درسی ایشان از بهترین حوزه های درسی حوزه علمیه قم بود و بسیاری از علمای فعلی حوزه علمیه قم از شاگردان ایشان می باشند.
بسیاری از علمای فعلی حوزه علمیه قم از شاگردان آیت الله مؤمن هستند
بسیاری از علمای فعلی حوزه علمیه قم از شاگردان آیت الله مؤمن هستند
آیت الله محسن اراکی که در حاشیه مراسم تشییع و تدفین مرحوم آیت الله مؤمن انجام شد، با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی آن مرحوم، گفت: آن عالم ربانی از علما و فقهای برجسته ای بود که جامع بین علم و عمل بوده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: مرحوم آیت الله مؤمن از لحاظ علمی در عالی ترین مراتب قرار داشتند؛ ایشان در فقه، اصول، منقول و حکمت از برجستگان و صاحب نظران حوزه بوده اند.

این استاد درس خارج حوزه اظهار داشت: آن مرحوم از کسانی بودند که در تربیت طلاب فاضل بالاترین تلاش را کردند؛ حوزه درسی ایشان از بهترین حوزه های  درسی حوزه علمیه قم بود و بسیاری از علمای فعلی حوزه علمیه قم از شاگردان ایشان می باشند.

آیت الله اراکی گفت: از نظر تقوا، زهد و پارسایی نمونه بوده و الگویی برای همگان بوده اند که نیاز است به این عالم ربانی اقتدا شود؛ همچنین در مبارزات پیشتاز بوده و همراه و یار امام راحل در آغاز نهضت انقلاب اسلامی بوده است؛ پس از امام خمینی (ره) نیز یار و یاور مقام معظم رهبری بوده و شخص رهبر انقلاب نیز به ایشان اعتماد داشتند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان خاطرنشان ساخت: ایشان در مسئولیت های بسیار خطیر از همان روزهای آغازین انقلاب، حضور داشته و خدمت گذار نظام بودند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgx79u.ak9t34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما