دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 75156
منبع : خبرگزاری مهر
در جمع خبرنگاران اعلام شد؛

پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های صندوق توسعه ملی در قم

قم نيوز : دبیر ستاد پروژه‌های صندوق توسعه ملی استان قم از پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های صندوق توسعه ملی در قم خبر داد و گفت: این پروژه‌ها تا پایان امسال به پایان می‌رسد.
پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های صندوق توسعه ملی در قم
پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های صندوق توسعه ملی در قم
به گزارش قم نیوز شاهپور ابراهیمی ظهر یکشنبه در نشست خبری که در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم برگزار شد، اظهار کرد: خشکسالی و سیل به عنوان دو معضل بزرگ هستند که خسارات فراوانی را به جوامع روستایی و تولیدات کشاورزی وارد می‌کند که در این راستا لازم است با عملیات‌های آبخیزداری جلوی این خسارات را گرفت.

وی با اشاره به نحوه اجرای عملیات‌های آبخیزداری برای جلوگیری از خسارات سیل و خشکسالی گفت: روان آب‌هایی که به صورت تبخیر از دسترس خارج می‌شود، با عملیات‌های مختلف به سفره‌های زیرزمینی منتقل خواهند شد تا در سال‌های آینده بتوانیم از این ظرفیت به صورت مطلوب استفاده کنیم.

دبیر ستاد پروژه‌های صندوق توسعه ملی استان قم عنوان کرد: مدیریت حوزه آبخیز به اشتغال و بالا رفتن تولیدات کشاورزی، دامی و افزایش درآمد روستاییان به صورت مستقیم و غیر مستقیم ارتباط دارد.

وی با اشاره به ابلاغ اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی از صندوق توسعه ملی بیان کرد: این اعتبار در قالب پروژه‌های گوناگون آبخیزداری در خدیجه خاتون، علی آباد نیزار، چاله‌گنبد، کبار، محمودآباد، وشنوه و منطقه شرق قم هزینه می‌شود.

ابراهیمی اضافه کرد: با اجرای انواع بندهای گابیونی، سنگ و ملات و خاکی عملیات کنترل و پخش سیلاب و احیای پوشش گیاهی مهم‌ترین اهداف حوزه آب و خاک محقق می‌شود.

وی از پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه‌های صندوق توسعه ملی در استان قم خبر داد و عنوان کرد: این پروژه‌ها تا پایان امسال به مراحل پایانی اجرای خود می‌رسد.

دبیر ستاد پروژه‌های صندوق توسعه ملی استان قم اضافه کرد: با انجام عملیات‌های آبخیزداری ۲۲۷ چشمه و ۲۰ رشته قنات تقویت شده و تولیدات باغی و زراعی در یک هزار و ۲۶۶ هکتار از اراضی کشاورزی پایدار و در مقابل سیل و خشکسالی حفاظت می‌شود.

وی بیان کرد: امسال مبلغ ۸ میلیارد تومان از محل مدیریت بحران برای پروژه‌های آبخیزداری هزینه شده است و سال آینده نیز با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی ۱۲ تا ۱۵ میلیارد تومان طرح و پروژه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ابراهیمی با اشاره به اجرای ۹۰ بند در قالب پروژه‌های آبخیزداری در استان قم گفت: برای اتمام اجرای این بندها مبلغ ۹ میلیارد و ۶۵۷ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcd9f05.yt0kk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما