دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 75177
منبع : خبرگزاری فارس
فرمانده انتظامی استان قم تاکید کرد

لزوم‌ بهره‌گیری مسوولان از کارکرد روشنگرانه و فرهنگی نماز جمعه/نقش‌آفرینی موثر مصلی برای ارائه خدمت به مردم

قم نيوز : فرمانده انتظامی استان قم نماز جمعه را ذخیره و پشتوانه‌ای ارزشمند برای نظام اسلامی دانست و گفت: غیر از بحث های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی که در نماز جمعه عنوان می‌شود، مصلی‌های نماز جمعه دارای امکانات فراوانی هستند و در مقاطع مختلف می‌توانند پشتوانه بسیار خوبی برای نظام و دولت باشند.
لزوم‌ بهره‌گیری مسوولان از کارکرد روشنگرانه و فرهنگی نماز جمعه/نقش‌آفرینی موثر مصلی برای ارائه خدمت به مردم
لزوم‌ بهره‌گیری مسوولان از کارکرد روشنگرانه و فرهنگی نماز جمعه/نقش‌آفرینی موثر مصلی برای ارائه خدمت به مردم
به گزارش قم نیوز سردار عبدالرضا آقاخانی با بیان اینکه یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی اقامه نمازهای جمعه در نقاط مختلف کشور است اظهار کرد: مصلی‌ها به عنوان محل اقامه نماز جمعه تبدیل به یک مرکز فرهنگی مهم در کشور شده است؛ همینکه خطبه‌های نماز جمعه توسط علما گفته می‌شود در دو بخش اطلاعات سیاسی و اجتماعی به مردم داده می‌شود.
وی با بیان اینکه صفوف نماز جمعه از سنین و اقشار مختلف تشکیل می‌شود اذعان کرد: به همین خاطر امام جمعه می‌تواند موضوعات مختلفی را بیان کند و امروز شرایط به گونه‌ای شده که مردم اگر گمشده‌ای دارند می‌توانند آن را در نماز جمعه و در خطبه‌های ائمه جمعه بیابند.
فرمانده انتظامی استان قم افزود: امروز اطلاعات بسیار غنی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در خطبه‌های نماز جمعه به مردم ارائه می‌شود که سطح بصیرت عمومی را بالا می‌برد؛ امروز مردم برای کسب اطلاعات و اخبار هم در نماز جمعه حضور می‌یابند و به همین خاطر نماز جمعه ظرفیتی عظیم برای بصیرت‌افزایی و روشنگری در جامعه است.
وی نماز جمعه را ذخیره و پشتوانه‌ای ارزشمند برای نظام اسلامی دانست و گفت: غیر از بحث های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی که در نماز جمعه عنوان می‌شود، مصلی‌های نماز جمعه دارای امکانات فراوانی هستند و در مقاطع مختلف می‌توانند پشتوانه بسیار خوبی برای نظام و دولت باشند.
سردار آقاخانی با اشاره به میزبانی مصلی نماز جمعه قم از هزاران نفر از زائرین داخلی و خارجی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: مصلی‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله مانورهای فرهنگی و اجتماعی نقش ایفا کردند و اینکه رهبری فرمودند مصلی‌های نماز جمعه قرارگاه‌های فرهنگی هستند به‌جا و بسیار درست است.
وی گفت: در حوزه کاری نیروی انتظامی نیز، ارتباط مستمر بین ناجا و ائمه جمعه وجود دارد و موضوعات مختلف توسط ائمه جمعه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ارائه می‌شود که تاثیر بسزایی در جامعه داشته است.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdcguq9u.ak9nu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما