سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 75216
منبع : خبرگزاری ايرنا
استاندار قم:

حجت الاسلام خوانساری عمر خود را در راه خدمت به اسلام سپری کرد

قم نيوز : استاندار قم در پیامی ضمن تسلیت ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید مرتضی صالحی خوانساری، از خطیبان کشور آورده است: این روحانی وارسته، عمری را با اخلاص و تعبد در عرصه مقدس تبلیغ و تعظیم شعائر دینی و در راه خدمت به اسلام، قرآن و انقلاب سپری کرد.
استاندار قم:حجت الاسلام خوانساری عمر خود را در راه خدمت به اسلام سپری کرد
استاندار قم:حجت الاسلام خوانساری عمر خود را در راه خدمت به اسلام سپری کرد
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست بیان کرد : خبر ارتحال خطیب توانا و با اخلاص اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری(رحمه الله علیه)، موجب تاسف و تالم گردید.
پیام ادامه یافته است: بدون شک یاد و نام نیک وی برای همیشه در خاطر مومنین ومتدینین این سرزمین و جامعه شریف حوزویان باقی و ماندگار خواهد ماند.

استاندار قم در این پیام فقدان این عالم متعهد را به حوزه‌های ارزشمند علمیه، بیت مکرم، فرزندان گرامی و عموم بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض نموده و علو درجات و شادی روح آن فقید فرزانه را از درگاه خداوند متعال مسالت کرده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام صالحی خوانساری خطیب دهه‌های گذشته تهران، نماینده یک دوره مجلس شورای اسلامی، مسئول بعثه آیت‌الله‌ نوری‌همدانی و از پایه‌گذاران کمیته‌های انقلاب اسلامی به دلیل عارضه بیماری سرطان و تحمل یک دوره درمان، صبح روز سیزدهم اسفندماه امسال دارفانی را وداع گفت.

مرحوم حجت‌الاسلام صالحی خوانساری، متولد سال 1318 شمسی در شهر خوانسار بود. وی در 14 سالگی و در سال 1333 هجری شمسی، پس از اتمام دروس ابتدایی، به حوزه علمیه خوانسار وارد شد و تحت نظر آیت الله مرحوم حاج حسین علوی خوانساری، دروس پایه و مقدمات را گذراند.

صالحی خوانساری پس از اتمام مقدمات، برای ادامه تحصیل به قم آمد؛ ولی ضرورت زندگی وی را به تهران کشاند و در مدرسه مرحوم آیت الله مجتهدی ادامه تحصیل داد تا در کنار تحصیل، تدریس نیز داشته و تقریبا اکثر کتاب‌هایی را که خوانده، تدریس کند.

وی، فقه و اصول را نزد استاد حاج شیخ حسین کنی (استاد مرحوم آیت الله مهدوی کنی)، خارج فقه و اصول را به مدت 7 سال در محضر آیت الله میرزا علی آقا فلسفی و فلسفه را نزد استاد سید رضا صدر گذراند.
این روحانی که از 20 سالگی منبر می‌رفت و در داخل و خارج از کشور به تبلیغ دینی مشغول بود در 23 سالگی توسط ساواک بازداشت شد و بعد از آن، به هر منبری که می‌رفت، گزارش آن به ساواک می‌رسید که نتیجه این گزارش‌ها یا دستگیری، یا احضار بود.

راه اندازی کمیته انقلاب اسلامی ایران همراه با مرحوم آیت الله مهدوی کنی، فرماندهی کمیته تهران، نماینده امام(ره) و مسئول عقیدتی سیاسی شهربانی کشور، مسئول جذب، گزینش و استخدام روحانیان سراسر کشور در نیروی انتظامی و یک دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، از مسئولیت‌های ایشان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcaiun0.49nm615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما