سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب : 75261
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم مطرح کرد

نیاز به 600 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز نخست خط یک مترو

قم نيوز : معاون فنی و عمرانی شهرداری قم اعتبار مورد نیاز برای تکمیل فاز نخست خط یک متروی این شهر را حدود 600 تا 700 میلیارد تومان برآورد کرد.
نیاز به 600 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز نخست خط یک مترو
نیاز به 600 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز نخست خط یک مترو
به گزارش قم نیوز علیرضا قاری قرآن عصر امروز در جلسه شورای قطار شهری استان قم با اشاره به وضعیت پروژه متروی شهر قم اظهار کرد: قرار بود که فاز نخست خط یک متروی این شهر تا پایان سال 97 با دو ایستگاه به بهره برداری برسد، اما این اتفاق به دلیل مشکلات اقتصادی نیفتاد

وی ادامه داد: حدود 60 درصد در بحث ساختمانی فاز نخست خط یک متروی شهر قم پیشرفت داریم، اما این پیشرفت در زمینه تجهیزات حدود 6 درصد است، البته این مساله بدون در نظر گرفتن بحث واگن‌ها است که نهایی شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم افزود: افزایش قیمت ارز در تاخیر پروژه متروی شهر قم تاثیر مستقیم داشت و تحریم‌ها در این زمینه تاثیرگذار است. در زمینه تجهیزات هر آنچه که می‌توانیم به سمت تولید داخلی می‌رویم، این سیاست در راستای اقتصاد مقاومتی است و از وابستگی به خارج از کشور می‌کاهد.

قاری قرآن با اشاره به زمان بهره برداری از پروژه متروی شهر قم اظهار کرد: به دنبال این هستیم که این پروژه را در یک سال آینده به مرحله بهره برداری برسانیم و شهر قم در سال‌های 98 و 99 صاحب مترو شود.

وی ادامه داد: پیشرفت کلی فاز نخست خط یک متروی شهر قم در بحث ساختمان و تجهیزات در مجموع 45 درصد است و بیش از 55 درصد در این زمینه از برنامه عقب هستیم.،

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم افزود: خط یک متروی شهر قم به دو فاز تقسیم شده است و پس از تکمیل فاز نخست این خط به سراغ فاز دوم آن می‌رویم. تونل خط یک متروی شهر قم آماده شده است و برای بهره برداری از فاز نخست آن ابتدا دو ایستگاه به صورت کامل تکمیل خواهد شد.

قاری قرآن با اشاره به خریداری تجهیزات متروی شهر قم اظهار کرد: ریل موردنیاز برای این پروژه خریداری شده است و از ابتدای سال آینده، ریل گذاری متروی شهر قم شروع می‌شود، البته بهره برداری از پروژه نیازمند تجهیزات دیگر است که در سال 98 به دنبال این تجهیزات خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در پروژه متروی شهر قم در بحث ساختمانی 200 میلیارد تومان هزینه ریالی و ارزی صرف شده، ولی برای تکمیل فاز نخست خط یک متروی این شهر حدود 600 تا 700 میلیارد تومان هزینه ریالی و ارزی مورد نیاز است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca6un0.49nmi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما