قم نيوز : سخنگوی مجلس خبرگان رهبری گفت: ششمین اجلاسیه جامع مجلس خبرگان رهبری در دوره جاری سه شنبه ۲۱ و ۲۲ اسفند در تهران برگزار می‌شود.
آیت الله سید احمد خاتمی: اجلاسیه خبرگان رهبری ۲۱ و ۲۲ اسفند برگزار می‌شود / تصویب شاخص‌های انتخاب رهبری در کمیسیون مرتبط
آیت الله سید احمد خاتمی: اجلاسیه خبرگان رهبری ۲۱ و ۲۲ اسفند برگزار می‌شود / تصویب شاخص‌های انتخاب رهبری در کمیسیون مرتبط
به گزارش قم نیوز آیت الله سید احمد خاتمی که ظهر امروز به مناسبت برگزاری ششمین اجلاسیه سراسری در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: ششمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری سه شنبه ۲۱ و ۲۲ اسفند با سخنرانی آیت الله جنتی، رییس مجلس خبرگان رهبری آغاز به کار خواهد کرد.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری افزود: سخنرانی آیت الله جنتی با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار خواهد شد و پس از سخنرانی ایشان، نطق‌های پیش از دستور ارائه می‌شود. به سبب صدور بیانیه مهم گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، از ناطقان پیش از دستور خواسته شده است تا درباره این بیانیه به ایراد نطق بپردازند.

آیت الله احمد خاتمی سپس به بیان دستورات اجلاس خبرگان رهبری پرداخت و گفت:‌ نخستین دستور این اجلاس پس از نطق‌های پیش از دستور، انتخاب نائب رییس اول مجلس خبرگان خواهد بود که به جای مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی انتخاب خواهد شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: دومین دستور جلسه در ادامه بررسی مشکلات اقتصادی، دکتر دژپسند وزیر محترم اقتصاد و دارایی به سخنرانی پرداخته و پس از سخنان وی، ۵ نفر از اعضای مجلس خبرگان به مدت ۱۰ دقیقه درباره محورهای سخنرانی وزیر اقتصاد به سخنرانی می‌پردازند.

طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان بررس می
سخنگوی مجلس خبرگان رهبری به دستور بعدی اجلاسیه اشاره کرد و گفت: در این اجلاسیه با توجه به برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان در اسفند ۹۸ بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری در دستور کار قرار خواهد گرفت و در برخی استان‌ها از جمله فارس و قم انتخابات میان دوره ای برگزار می شود.

آیت الله خاتمی سپس به ارائه گزارش جلسات مجلس خبرگان پرداخت و گفت:‌ در مجموع تا کنون ۳۳ جلسه در قم و تهران برگزار شده است.

وی افزود:‌ جلسه بررسی آسیب‌های فضای مجازی در حضور وزیر ارتباطات، رییس پدافند غیر عامل و ... برگزار شد. 
 
شاخص‌های انتخاب رهبری در کمیسیون‌های تحقیق تصویب شد
سخنگوی مجلس خبرگان تصریح کرد: کمیسیون های تحقیق شاخص های مربوط به انتخاب رهبری را در چندین جلسه بررسی و تصویب کرد. قانون اساسی می گوید رهبر باید مدیر و مدبر باشد و شجاعت داشته باشد. نیاز به تعیین شاخص‌هایی برای اینها بود که این شاخص ها تصویب شد.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد:‌ کمیسیون اصل ۱۰۷ نیز آیین نامه نحوه کار خود را تدوین و تصویب کرد.
کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مسائلی همچون آسیب‌های فضای مجازی، FATF، حجاب و عفاف، جمعیت و خانواده و ... در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت. کمیسیون بررسی راه‌های حراست و پاسداری از ولایت فقیه نیز در این دوره تشکیل جلسه داد و در کمیسیون اقتصادی نیز که به تازگی تصویب شده است، جلسات خود را تشکیل داده است.

نگاه مجلس خبرگان مچ گیری نیست / رییس جمهور اجلاس قبلی حضور پیدا نکرد
وی در پاسخ به سوال خبرنگار قم نیوز درباره پیگیری مشکلات اقتصادی مردم توسط مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: شخصیت حقوقی مجلس خبرگان مشخص است اما در شخصیت حقیقی، دغدغه بسیاری درباره مشکلات اقتصادی مردم و به ویژه گرانی افسارگسیخته دارند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: در اجلاس گذشته ما از روسای سه قوه خواستیم و حضور پیدا کنند که رییس دو قوه، قوه قضاییه و قوه مقننه حضور پیدا کردند و توضیحات خوبی دادند. از رییس جمهور نیز دعوت کردیم اما گفته شد که برنامه دیگری دارند و نیامدند.

وی افزود: نگاه مجلس خبرگان رهبری مچ گیری نیست بلکه نگاه آن مطالبه گری است و همواره این نگاه مهم بوده است زیرا هر یک از اعضا نماینده یک استان هستند. مطالبه گری اعضای خبرگان از معیشت مردم جدا نیست. 

سخنگوی مجلس خبرگان گفت: ما یک دغدغه داریم و آن مساله مردم است. هر نظامی که مردم را داشته باشد، می ماند و هر نظامی که مردم را نداشته باشد، آسیب می‌بیند. مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اوج حمایت خود را از نظام نشان دادند و نشان دادند که مردمی اهل تحقیق هستند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن مانور بیعت با نظام بود و پیامی به مسوولان داشت که ما با تمام توان به میدان آمدیم و شما نیز نیز باید چنین کنید. 

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: به نظر می رسد برخی از مسوولان کشور دغدغه خود را به طور کامل حل مشکلات کشور قرار داده اند و نباید چنین گفته شود که مسوولان این دغدغه را ندارند. مردم انتظار تلاش جهادی دارند و با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم،‌ مردم استحقاق تلاش بیشتری را دارند.

سخنگوی مجلس خبرگان درباره معرفی رییس جدید دستگاه قضا گفت:‌ در این رابطه جلسه ای در مجلس خبرگان نداشته ایم و از جایگاه سخنگوی مجلس سخنی ندارم اما به عنوان طلبه‌ای در مجلس خبرگان که با آیت الله آملی لاریجانی، رییس فعلی و آیت الله رییسی که به زودی زمام این قوه را به دست می گیرند، آشنا هستم، می دانم که مردم به دنبال اجرای عدالت هستند و آیت الله آملی لاریجانی در ماه های اخیر کارهای خوبی انجام دادند.

وی افزود: مردم به دنبال اجرای عدالت هستند و قاطعیت‌های اخیر ستودنی است و باید ادامه پیدا کند.
آیت الله خاتمی به ضمانت اجرای تصمیمات کمیسیون های مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت:‌ضمانت اجرای این تصمیمات، اصل امر به معروف و نهی از منکر است. اگر همه مردم و مسوولان به این اصل عمل کنند، این مساله تحقق پیدا می کند و پشتوانه قانونی نیز دارد که پیش بینی‌های لازم در قانون آمده است.

عضو هیات رییس مجلس خبرگان رهبری به انتخابات سال آینده مجلس خبرگان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: فرایند اجرایی شامل ثبت نام و امتحان همزمان با انتخابات مجلس و در صورت لزوم با فاصله چند روز عقب و جلو برگزار می شود.

 
https://qomnews.ir/vdcb95bz.rhbs9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما