سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : 7532
موسی پور:

نمایشگاه مالزی فرصت ایده آلی برای معرفی توانمندی های قم

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: نمایشگاه محصولات فرهنگی اقتصادی قم در مالزی، فرصت بسیار ایده آلی را برای معرفی توانمندی های قم در بخش های مختلف فراهم كرد.
نمایشگاه مالزی فرصت ایده آلی برای معرفی توانمندی های قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد حسین موسی پور با اشاره به برپایی نمایشگاه محصولات قم در ایالت كلانتان مالزی اظهار داشت: یكی از بندهای موافقنامه بین قم و استان كلانتان مالزی، ایجاد نمایشگاهی از محصولات قم در ایالت مالزی بود كه پس از انجام مقدمات اولیه، این نمایشگاه در قالب ۵۰ غرفه از محصولات مختلف فرهنگی هنری شامل نرم افزارهای قرآنی، کتب دینی، صنایع دستی، مواد غذایی و محصولات صنعتی و سایر زمینه ها دایر و با استقبال بسیار خوب مردم و مقامات ایالت کلانتان قرار گرفت.

استاندار قم با اشاره به نتایج مذاكرات هیات اقتصادی استان با مسوولین ایالت كلانتان در جریان برپایی این نمایشگاه گفت: در این مذاكرات، طرفین در خصوص توسعه همكاری های متقابل از جمله راه اندازی كلینك تخصصی بیماری های زنان و درمان ناباروری، خط تولید موتورسیكلت و احداث كارخانه سیمان در كلانتان، همچنین صادرات انواع محصولات و كالاهای تولیدی قم به مالزی مثل ماشین لباسشویی و تبادل دیگر اقلام فرهنگی و اقتصادی به توافق رسیدند.

موسی پور دیدار با پادشاه ایالت كلانتان و نشست با طلاب مدارس علمیه را از برنامه های جنبی سفر خود به مالزی عنوان و خاطرنشان كرد: در این دیدار سلطان محمد پنجم پادشاه کلانتان ضمن ابراز خرسندی از سفر هیات اعزامی استان قم، از توسعه و گسترش روابط قم با کلانتان استقبال کرد.

وی همچنین از اجرای برنامه های فرهنگی قرانی توسط قاریان قرآن و گروه های استان خبر داد و گفت: گروه های فرهنگی، قرانی استان، در طول یک هفته برپایی این نمایشگاه، به اجرای برنامه‌های قرآنی و تواشیح در سطح مدارس، مساجد و دانشگاه‌های ایالت کلانتان پرداختند که بسیار مورد توجه واقع شد.

استاندار قم نمایشگاه مالزی را فرصت ایده آلی برای معرفی توانمندی های قم دانست وادامه داد: این نمایشگاه علاوه بر توسعه روابط فرهنگی، زمینه شناسایی بهتر توانمندی ها و ظرفیت های قم و امكان حضور محصولات تولیدی استان قم درکلانتان را فراهم کرده و رونق تولید، صادرات و اشتغال زایی بیشتر استان، در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdci.payct1awrbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما