شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۸
کد مطلب : 75656
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فنی و عمرانی شهردار قم خبر داد

احداث ادامه بلوار جمهوری به صورت دو سطحه

قم نيوز : معاون فنی و عمرانی شهردار قم گفت: ادامه پروژه بلوار جمهوری حدفاصل میدان امام حسین تا یادگار امام طی برنامه‌ پیش‌بینی شده به صورت پروژه دو سطحه برنامه‌ریزی شده است و سعی بر اجرای آن به صورت دو طبقه بوده تا کمترین حجم تملکات شکل بگیرد.
احداث ادامه بلوار جمهوری به صورت دو سطحه
احداث ادامه بلوار جمهوری به صورت دو سطحه
به گزارش قم نیوز علیرضا قاری قرآن شنبه شب در آیین افتتاح و بهره‌برداری از 10 پروژه  بزرگ عمرانی شهرداری قم با اعتباری بالغ بر هزار و 100 میلیارد ریال که در مسجد طفلان مسلم بلوار توحید این شهر برگزار شد، با بیان اینکه روند مشخصی در برنامه‌ریزی شهری در چندسال اخیر در قم شکل گرفته است گفت: تلاش شهرداری بر این است که توسعه شهری متوازن را در شهر محقق ساخته و حجم پروژه‌های عمرانی در مناطق دو، سه، 6 و پنج را متناسب با ظرفیت‌های آنان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح جمهوری یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این محدوده بوده است تصریح کرد: این پروژه منطقه چهار شهر را به منطقه دو متصل کرد و تملکات آن انجام شد تا ادامه بلوار جمهوری تا میدان امام حسین تکمیل شود.

معاون شهردار قم امتداد بلوار فردوسی و احداث بلوار شهدای روحانیت را مورد توجه قرار داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 5 پروژه بزرگ را در مجموعه شهرداری منطقه دو داشته‌ایم که شامل رمپ و لوپ‌های پل جمهوری، فضای سبز زیر پل جمهوری و... بوده است؛ در منطقه دو فقر فضای سبز و زمین برای توسعه آن را داریم که این فضا برای منطقه بسیار مطلوب شد.

وی ادامه داد: در برنامه آتی در زیر پل جمهوری ایجاد فضای ورزشی به صورت روباز را نیز در دستور کار داریم.

وی به تکمیل رینگ دفع آب‌های سطحی که بیشتر مناطق دو، سه و 6 را درگیر کرده بود را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در این مناطق گرفتگی آب‌های سطحی و نفوذ را داشتیم که تکمیل رینگ هدایت آب‌های سطحی در همین راستا صورت گرفت تا مشکل مردم کاهش یابد.

قاری قرآن به توسعه پروژه بهسازی معابر و آسفالت در مناطق محروم شهر اشاره کرد و گفت: سال گذشته در شهر قم 300 هزار تن آسفالت توزیع کردیم که در داخل بافت منطقه دو 30 هزار تن آسفالت مربوط به معابر محلی منطقه بود.

وی تصریح کرد: در مناطق دیگر این توزیع آسفالت بیشتر با رویکرد معابر اصلی شهر بود اما در مناطق دو، سه، 6 و پنج بیشتر داخل بافت توزیع آسفالت صورت گرفت که بالغ بر 50 میلیارد تومان بار مالی این پروژه بود.

معاون فنی و عمرانی شهردار قم با اشاره به تکمیل بلوار کارگر به عنوان یکی‌ از مهم‌ترین معابر منطقه 6 افزود: ایجاد بافت سبز در داخل مناطق دو و 6 با توجه به کمبود فضا و در کنار آن ایجاد مراکز ورزشی در دستور کار شهرداری است؛ سال گذشته احداث هشت مرکز ورزشی در دستور کار شهرداری قرار گرفت و تلاش داریم به زودی نخستین مرکز را در شهرداری منطقه 6 افتتاح کنیم.

وی تکمیل زیرگذر طباطبایی و اتصال آن به بلوار امام رضا را مورد توجه قرار داد و گفت: این پروژه‌ها ابتدای سال آینده افتتاح خواهند شد.

قاری قرآن اضافه کرد: یک پروژه ویژه سال آینده شهرداری اجرای امتداد بلوار جمهوری است که فرا منطقه‌ای بوده و بافت منطقه را دچار تغییرات اساسی می‌کند و ارتباط رینگ جمهوری با رینگ پیرامونی شهر تکمیل می‌کند؛ این پروژه حدفاصل میدان امام حسین تا یادگار امام طی برنامه‌ پیش‌بینی شده به صورت پروژه دو سطحه برنامه‌ریزی شده است و سعی بر اجرای آن به صورت دو طبقه بوده تا کمترین حجم تملکات شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: تمام سعی و تلاش مجموعه مدیریت شهری بر این است که پروژه جمهوری سال آینده آغاز شده و در دو فاز از میدان امام حسین تا سه راه و از سه راه تا کمربندی امام علی را طی دو سال احداث کنیم.

معاون شهردار قم بیان کرد: به دنبال این هستیم که فاصله زیرساختی این مناطق را با مناطق دیگر به حداقل برسانیم. امیدواریم با تمام مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد و سخت‌تر شدن اجرای پروژه‌های عمرانی، توان حداکثری را در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای شهر داشته باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciqqay.t1aww2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما