دوشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 75924
منبع : خبرگزاری ايرنا

معاون استاندار قم: گشایش مشکل های اقتصادی کشور به رونق تولید وابسته است

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: رونق اقتصادی ارتباط مستقیمی با رونق تولید دارد، و این موضوع کلید واژه اقتصاد کشور به شمار می آید.
گشایش مشکل های اقتصادی کشور به رونق تولید وابسته است
گشایش مشکل های اقتصادی کشور به رونق تولید وابسته است
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری اظهار داشت: در سال اخیر شعارهایی که رهبر معظم انقلاب ترسیم و ابلاغ می فرمایند، حول مقوله اقتصاد است، و سال 97 که حمایت از کالای ایرانی بود و پشت سرگذاشتیم حرکت های خوبی از سوی تولید کنندگان و مصرف کنندگان انجام شد.

وی اضافه کرد: امسال که رونق تولید نامگذاری شده همان نکته کلیدی در حوزه اقتصاد است چرا که اگر تولید رونق داشته باشد، اشتغال نیز رونق می گیرد، و مازاد تولید صادر و ارزش افزوده و رفاه اقتصادی ایجاد می شود.

غضنفری تصریح کرد: به طور حتم حلقه اصلی اقتصاد کشور همین رونق تولید که رهبر انقلاب فرمودند می باشد، اما به تنهایی به عهده دولت نیست، و همه مسئولان، ارکان و قوای نظام اسلامی و همچنین مردم به عنوان تولید کنندگان، مصرف کنندگان و توزیع کنندگان در این زمینه نقش مهمی دارند و باید با هم افزایی در تحقق این شعار جلو برویم.

معاون استاندار قم در پاسخ به سئوالی در خصوص برنامه ها و اقدام های طرح ریزی شده در استان در رابطه با رونق تولید گفت: سند سرمایه گذاری، تولید و اشتغال قم در حال تهیه و تنظیم است و شاید تا پایان فروردین آماده شود.

وی افزود: تا سرمایه گذاری صورت نگیرد، تولیدی نیز انجام نمی شود و هنگامی که تولید صورت گیرد، اشتغال زایی و رفع معضل بیکاری را به دنبال دارد.

وی گفت: در این زمینه قرار است در اوایل نیمه دوم سال 98 همایش ملی فرصت های سرمایه گذاری در استان قم برگزار و به عقد قراردادها و تفاهم نامه برای سرمایه گذاری در استان منجر شود.

غضنفری تاکید کرد: از ابتدای سال تمام همت و تلاش مجموعه کارگزاران دولت در پیشرفت و حرکت بر مدار این سند که اصل موضوع تولید و اشتغال است، متمرکز خواهد بود. 

معاون استاندار قم همچنین در پاسخ به سئوال دیگری در مورد استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی از سرمایه گذاری در قم گفت: سالی که گذشت شرایط خاصی را از نظر سرمایه گذاری شاهد بودیم، و سرمایه گذاران خارجی متعددی در حوزه انرژی های خورشیدی متقاضی بودند، ولی به دلیل خروج آمریکا از برجام و مساله تحریم ها وقفه ای در کار ایجاد شد.

وی یادآور شد: در حوزه سرمایه گذاری داخلی با تزریق منابعی از محل بسته های حمایتی سعی کردیم، تولید و اشتغال موجود را حفظ کنیم، البته سرمایه گذاری های متفرقه ای نیز در حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی و برق صورت گرفت، و به علت مشکل های خارج از استانی و ملی هدف گذاری های ما محقق نشد، که امیدواریم در سال جدید شاهد این اتفاق باشیم.

غضنفری در پایان گفت: ما می توانیم با استفاده از ظرفیت های انسانی و طبیعی موجود نه تنها نیازهای داخل را رفع کنیم بلکه در برخی از حوزه ها صادره کننده نیز باشیم و با تبعیت از رهبری با محوریت مردم و بخش خصوصی تحول عظیمی را در اقتصاد ایجاد کنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال 98 این سال را رونق تولید نامگذاری کردند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgty9u.ak9nx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما