پنجشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : 76037
منبع : خبرگزاری تسنیم

بهبود خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در قم چگونه اتفاق افتاد؟

قم نيوز : لغو مرخصی مدیران دولتی قم در تعطیلات نوروزی کیفیت خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی را افزایش و حضور میدانی مسئولان درصحنه اتفاقات و چالش‌ها روند مدیریت بحران و مقابله با چالش‌ها را بهبود داده است.
بهبود خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در قم چگونه اتفاق افتاد؟
بهبود خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در قم چگونه اتفاق افتاد؟
به گزارش قم نیوز استان قم یکی از استان‌های مسافر پذیر و همچنین محور مواصلاتی 17 استان است و با توجه به اینکه در نوروز امسال به دلیل بارندگی‌ها، شاهد ایجاد مشکلاتی برای مردم بودیم، لزوم خدمت به مردم از جانب مسئول بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، به همین دلیل و برای پیگیری وضعیت مراکز مسئول سراغ آن‌ها رفته‌ایم تا از کم و کیف اقدامات و خدمات آن‌ها به مسافران آگاه شویم.

ابوالفضل جمالی اظهار داشت: طرح نوروزی اداره کل راهداری جاده‌ای از 25 اسفندماه آغازشده و تا 18 فروردین ادامه‌دارد و گشت‌های راهداری به‌صورت 24 ساعته آماده‌باش هستند

وی افزود: در زمینه نظارت بر حمل‌ونقل مسافر پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی از 10 اسفند تا پایان تعطیلات فعالیت‌ها در حال انجام بوده و این پیش‌فروش‌ها برای مسافرهایی است که در برهه زمانی خاصی قصد مسافرت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: در حوزه نظارت بر ارائه خدمات در بخش مسافران، نمایندگی ما در پایانه مسافربری کوثر به‌صورت 12 ساعته و دائمی حضورداشته و گشت‌های نظارتی نیز در پایانه‌های شهر حضور دارند.

جمالی نظارت‌های انجام‌شده را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: در بخش نظارت بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی در قالب کمیته نظارت که متشکل از چند اداره کل است کارها در دست پیگیری است و به‌صورت متناوب از مجتمع‌های خدماتی، نظافت سرویس‌های بهداشتی، پاکیزگی مساجد و بهداشت خوراکی‌ها بازدید به‌عمل‌آمده که تاکنون 25 بازدید انجام‌شده است.

پاسخ به شکایات مردمی در سامانه 141

وی با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم آماده شنیدن شکایات مردمی است، تأکید کرد: سامانه 141 به‌صورت 24 ساعته آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و شکایات مسافران درباره خدمات سفر است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم خاطرنشان کرد: راهداری به‌صورت 24 ساعته فعال بوده و8 راهدارخانه نیز در حالت آماده‌باش به سر می‌برند تا به مسافران در مواقع ضروری مانند مواقع بارندگی‌ها به مسافران خدمات ارائه دهند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم نیز با بیان اینکه ما از 20 اسفند آماده‌باش نیروهای آتش‌نشانی را تا پایان تعطیلات اعلام کردیم، مطرح کرد: در رابطه با چهارشنبه آخر سال سازمان آتش‌نشان استان اقداماتی انجام داد و در همین زمینه پخش بروشورهای حاوی نکات ایمنی و آموزش چهره به چهره در مدارس انجام شد، همچنین آموزش کارکنان یگان ویژه، کارکنان فضای سبز و خادمان مسجد مقدس جمکران انجام شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه این اقدامات منجر به این شد که ما نسبت به سال‌های گذشته تلفات کمتری را در چهارشنبه آخر سال داشته باشیم و شاهد این بودیم که مردم بیشتر به سمت آتش‌بازی‌های سنتی میل پیدا کردند، بااین‌وجود ما 93 مورد اعزام به عملیات را در روز چهارشنبه آخر سال داشتیم که عمده این 93 مورد در مورد آتش‌سوزی ضایعات بود.

جعفری ابراز کرد: ما در پنجشنبه آخر سال نیز در کلیه آرامستان های استان قم خودروهای آتش‌نشانی را مستقر کردیم که خوشبختانه هیچ مورد خاصی گزارش نشد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم یادآور شد: خودروهای آتش‌نشانی در لحظه تحویل سال در اطراف حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، پارکینگ شماره 4 جمکران و بوستان‌های فدک، مهدی و امام رضا(ع) مستقر شدند و علاوه بر آن اکیپ‌های موتوری و گروه‌های پیاده نیز در این محل‌ها آماده‌باش بودند که این حالت آماده‌باش ساعت 17 تا 19.30 که ساعت استراحت مردم بود به‌صورت بیشتری انجام شد.

وی اضافه کرد: در بارش‌های روزهای اخیر که کلیه مسافران به سوله‌های ورزشی هدایت شدند، نیروهای آتش‌نشانی در این سوله‌ها حضور داشتند و این استقرار آتش‌نشان‌ها در روزهای آینده نیز ادامه‌دار است.

نجات 10 نفر از مسافران از مرگ حتمی

جعفری عنوان کرد: گشت‌های پیاده ما با استفاده از دوربین‌های حرارت‌سنج توانستند تعداد هفت نفر را در یک‌فاز عملیاتی و سه نفر را در فاز عملیاتی دیگر که در داخل چادر از منقل زغال استفاده کرده بودند، از مرگ حتمی نجات دهند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تصریح کرد: در روز طبعت نیروهای آتش‌نشانی در محل‌های پیش‌بینی‌شده مستقر می‌شوند و در سه روز پس از روز طبیعت که با بازگشت مسافران نوروزی مواجه هستیم نیز فعالیت‌های ما ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: تا این لحظه درباره تخلفات مربوط به آتش‌سوزی در حوزه راهداری‌ها و یا در سطح شهر که مجبور به اعزام نیرو شویم گزارش خاصی وجود نداشته و در بارندگی‌های اخیر با همکاری پلیس‌راهور خودروهای پارک شده در مسیر رودخانه تخلیه شد.

کاهش 30 درصدی تصادفات جاده ای در قم  نسبت به سال گذشته

رئیس پلیس‌راه استان قم نیز در پاسخ به پرسشی مبنی بر زمان آماده‌باش پلیس‌راه برای پیشگیری از جرائم رانندگی اظهار داشت: پلیس‌راه استان قم از 25 اسفندماه به‌صورت حداکثری در محورها مستقرشده و نیروهای کمکی فرماندهی انتظامی استان نیز برای انجام هر چه‌بهتر امور به یاری پلیس‌راه آمده است.

وی افزود: حضور پلیس‌راه در جاده‌ها به‌صورت شبانه‌روزی و 24 ساعته بوده و با تمامی تخلفات رانندگی با قاطعیت برخورد می‌شود.

پناهی تعداد تصادفات در سال جاری را موردتوجه قرار داد و گفت: تعداد تصادفات خوشبختانه نسبت به سال گذشته کاهش 30 درصدی داشته و این کاهش هم در تصادفات منجر به فوت و هم در تصادفات منجر به جرح ملموس بوده است.

رئیس پلیس‌راه استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تصادفات خسارتی از 7 میلیون تومان به کروکی دادن منتهی می‌شد، در سال جاری برای عدم سرگردانی مسافران برای تمامی تصادفات خسارتی کروکی داده می‌شود.

وی با اشاره به تعداد فوت‌شدگان در تصادفات جاده‌ای بیان کرد: تعداد فوتی‌ها از 25 اسفندماه تاکنون سه نفر بوده که این تصادفات در آزادراه‌های قم-تهران، قم کاشان و ساوه سلفچگان رخ‌داده که دو نفر در محل و یک نفر در بیمارستان فوت‌شده‌اند که هر سه فقره فوتی خروج از جاده بوده است، این در حالی است که در سال گذشته تا تاریخ 7 فروردین تعداد فوت‌شدگان جاده‌ای در استان قم هفت نفر بوده و در سال جاری با کاهش در این زمینه مواجه بوده‌ایم.

رانندگان به توصیه‌های ایمنی توجه کنند

پناهی ادامه داد: ما از مردم درخواست می‌کنیم که به توصیه‌های ایمنی که در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح می‌شود توجه جدی داشته باشند و دور نخست سفرها بااحتیاط فراوان رانندگان همراه بوده و انتظار داریم این روند در دور دوم سفرها نیز ادامه داشته باشد، چراکه در دور دوم سفرها احتمال غالب شدن خستگی بر رانندگان وجود دارد و لازم است که رانندگان به توصیه‌های ایمنی توجه کنند.

رئیس پلیس‌راه استان قم با بیان وضعیت فعلی راه‌های منتهی به شهر قم ابراز کرد: در حال حاضر محورهای ورودی و خروجی استان قم مانند آزادراه‌های قم-تهران و قم-کاشان پرحجم هستند و با توجه به مسدود شدن مسیر قم-جعفریه، بزرگراه سلفچگان به ساوه در حال حاضر پرحجم است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccmxqm.2bqe18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما