شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 76093
منبع : خبرگزاری تسنیم

شهرداری از توسعه نماهای رومی در شهر قم جلوگیری می‌کند

قم نيوز : شهردار قم گفت: هدف شهرداری قم ساماندهی زباله گردها و ضوابط فعالیت‌های آن‌هاست و اقدامات مناسبی نیز در این زمینه برداشته‌شده است.
شهرداری از توسعه نماهای رومی در شهر قم جلوگیری می‌کند
شهرداری از توسعه نماهای رومی در شهر قم جلوگیری می‌کند
به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقائیان نژاد اظهار داشت: افزایش سرانه‌های تفریحی و سبز از رویکردهای مهم شهرداری قم در سال جاری است.

شهردار قم ادامه داد: برون‌سپاری برخی از محدوده اختیارات شهرداری با توجه به وضعیت بودجه و افزایش هزینه‌های جاری اجتناب‌ناپذیر است، اولویت‌بندی نیازهای شهرداری ازجمله مهم‌ترین عوامل در برون‌سپاری وظایف شهرداری به پیمانکاران است، در حال حاضر نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی از مهم‌ترین رویکردهای شهرداری است.

سقائیان نژاد با انتقاد از رویه دولت در عدم کمک به ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم و فرسودگی بی‌سابقه اتوبوس‌های درون‌شهری خاطرنشان کرد: از هشت سال گذشته دولت هیچ‌گونه کمکی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم نکرده است، طبق قانون باید حداقل یک‌سوم هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی توسط دولت تأمین شود.

وی ابراز کرد: مبحث نماهای اسلامی و جلوگیری از توسعه نماهای رومی یکی از مسائلی بوده که شهرداری با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و مسئله سبک زندگی اسلامی اهتمام ویژه‌ای بر آن دارد، علت اصلی توسعه نماهای رومی در شهر به دلیل طمع سرمایه‌گذاران و مهندسان در معماری و ساخت‌وساز است.

شهردار قم گفت: نماهای رومی در برابر خطرات محیطی بسیار آسیب‌پذیر هستند اما چون ازنظر ظاهری زیبایی دارند مورد اقبال برخی از شهروندان قرار می‌گیرند، کمبود الگو و جایگزین به‌جای نماهای رومی یکی از مشکلات معماری و عمران در قم است. شهرداری برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای را برای طراحی الگوهای اسلامی و ایرانی معماری و شهرسازی آغاز کرده است.

سقائیان نژاد عنوان با بر ساماندهی زباله گردها و ضایعاتی‌های شهر قم تأکید کرد: زباله گردها یکی از آسیب‌های اجتماعی شهر بوده که عامل آن نیز سودجویی برخی از ضایعاتی‌های غیرمجاز شهر است، بسیاری از انبارهای ضایعاتی شهر حاضر نیستند طبق قانون فعالیت کرده و افراد شاغل در این حوزه را از امتیازات زندگی شهروندی مانند بیمه و حقوق قانونی بهره‌مند کنند.

وی ابراز کرد: هدف شهرداری قم ساماندهی زباله گردها و ضوابط فعالیت‌های آن‌هاست و اقدامات مناسبی نیز در این زمینه برداشته‌شده است، به نظر می‌رسد مسئله زباله گردها و انبارهای ضایعات در ماه‌های آینده به‌صورت قابل قبولی برطرف شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcex78f.jh8poi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما