پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۲۹
کد مطلب : 76220
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله نوری همدانی: رهایی امت‌ها از چنگال ظالمان و اقامه عدل از جمله رهاوردهای مبعث است

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه خداوند پیامبر(ص) را برای نجات جامعه بشری از هوای نفسانی نازل کرد گفت: رهایی امت‌ها از چنگال ظالمان و اقامه عدل از جمله رهاوردهای بعثت حضرت خاتم(ص) است.
آیت‌الله نوری همدانی: رهایی امت‌ها از چنگال ظالمان و اقامه عدل از جمله رهاوردهای مبعث است
آیت‌الله نوری همدانی: رهایی امت‌ها از چنگال ظالمان و اقامه عدل از جمله رهاوردهای مبعث است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به فرا رسیدن عید مبعث در کلامی اظهار داشت: رهایی امت‌ها از چنگال ظالمان و اقامه عدل را از جمله رهاوردهای بعثت حضرت خاتم(ص) است.

وی افزود: اهمیت بعثت حضرت محمد(ص) از ابعاد مختلف قابل بررسی است و باید به این موضوعات توجه کرد، تا به حال رخدادی مثل بعثت پیامبر به وجود نیامده و همچنین کتابی مانند قرآن کریم هم نازل نشده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه 164 سوره آل عمران گفت: خداوند با بعثت پیامبر اکرم(ص) بر افراد مؤمن منت گذاشت و از جنس خودشان پیامبری را بر ایشان مبعوث کردند تا آیات – سخنان و پیغام – خود را به مردم برسانند تا پاک کننده از آلودگی‌های بشر باشد و ناپاکی‌هایی چون غرور و غیره زدوده شده و روح انسان پاک و لطیف شود و این با راهنمایی و هدایت پیامبر اکرم(ص) میسر است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: خداوند قرآن کریم را معجزه می‌داند و می‌فرماید مگر نه این است که درس خواندن برای دانستن انسان است اما ما به فردی درس نخوانده همه چیز را آموختیم، خداوند در چند سوره با تحدی به همین قرآن حقانیت اسلام را اثبات می‌کند و می‌فرماید که قرآن هموارترین راه برای هدایت بشریت است.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: محمد مصطفی(ص) در زمان جاهلیت به دنیای علم پا گذاشت و معجزه‌اش کتاب قرآنی بود که اگر همه انس و جن گردهم می‌آمدند نمی‌توانند آیه‌ای مانند قرآن بیاورند.

وی با بیان اینکه خداوند پیامبر(ص) را برای نجات جامعه بشری از هوای نفسانی نازل کرد، خاطرنشان کرد: خداوند بشارت می‌دهد که محمد مصطفی (ع) مأمور از جانب پروردگار است و پیامبر اسلام هیچ چیز از امتش نمی‌خواهد جز آنکه مودت و محبت اهل بیت(ع) را در دل داشته باشند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgzx9u.ak93x4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما