يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : 76335
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل مدیریت بحران استان قم مطرح کرد

اعزام 2 محموله کمک از قم به مناطق سیل زده 

قم نيوز : مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: امروز دو محموله کمک‌ها به مناطق سیل زده از طرف کمیته امداد استان قم و آستان مقدس حضرت معصومه(س) اعزام می‌شود.
اعزام 2 محموله کمک از قم به مناطق سیل زده
اعزام 2 محموله کمک از قم به مناطق سیل زده
به گزارش قم نیوز محسن اوروجی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم در تالار معصومیه فرمانداری با اشاره به کمک‌های استان قم اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف استان حدود 100 دستگاه خودروی سنگین و سبک را به مناطق سیل زده استان لرستان اعزام کردند و نیروهای امدادی قم در حال امدادرسانی هستند.

وی ادامه داد: قم استان معین لرستان شده است و مردم استان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خوبی به مردم سیل زده داشتند، علاوه بر استان لرستان، به استان‌های گلستان و خراسان شمالی کمک‌هایی داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: امروز دو محموله کمک‌ها به مناطق سیل زده از طرف کمیته امداد استان قم و آستان مقدس حضرت معصومه(س) ارسال می‌شود.

اوروجی با اشاره به درس‌های سیل اخیر اظهار کرد: سیل اخیر هر آنچه در سال‌های اخیر در حریم رودخانه احداث شده بود را تخریب کرد و طبیعت انتقام خود را گرفت، از این مساله باید عبرت بگیریم و نباید به حریم رودخانه تجاوز کنیم، تغییر اقلیم یک مساله جدی است.

وی ادامه داد: باید در مهندسی ساخت و ساز ژرف نگری داشته باشیم، برخی از مدیران در گذشته تصور می‌کردند که سیل در رودخانه قم جاری نمی‌شود و به همین دلیل به دنبال ساخت و ساز حداکثری در این رودخانه بودند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم خاطرنشان کرد: حداکثر ظرفیت انتقال آب از رودخانه قم در روبه روی حرم حضرت معصومه(س) حدود 250 مترمکعب در ثانیه است و اگر روزی مجبور شویم که براثر بارش دریچه‌های سدهای 15 خرداد و کوچری را باز کنیم، در رودخانه قم دچار مشکل خواهیم شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdks05.yt09s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما