يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : 76343
منبع : خبرگزاری مهر
در ایام نوروز؛

۲۹ تن مواد غذایی و آشامیدنی غیر قابل مصرف در قم معدوم شد

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ایام نوروز کارشناسان نظارتی دانشگاه علوم پزشکی قم موفق شدند ۲۹ تن مواد غذایی و آشامیدنی غیر قابل مصرف را کشف و معدوم کنند.
۲۹ تن مواد غذایی و آشامیدنی غیر قابل مصرف در قم معدوم شد
۲۹ تن مواد غذایی و آشامیدنی غیر قابل مصرف در قم معدوم شد
به گزارش قم نیوز ابوالفضل ایرانی خواه با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این دانشگاه در ایام نوروز گفت: از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین امسال، در بخش درمان ۴ هزار و ۱۱۸ نفر در بیمارستان‌های قم بستری شدند و ۹۳۹ عمل جراحی در اتاق‌های عمل و هزار و ۲۰۵ عمل جراحی سرپایی توسط جراحان و متخصصان انجام شد.

وی افزود: در این مدت ۹۴۸ زایمان در بیمارستان‌های قم انجام و ۲۱ هزار و ۷۲۳ ویزیت در درمانگاه‌ها انجام و ۲۲۴ بازرسی از مراکز تشخیصی و درمانی سطح استان انجام شده است.

ایرانی خواه با اشاره به عملکرد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم و مرکز بهداشت گفت: این مرکز نیز در تاریخ فوق، ۵ هزار و ۹۹۲ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و بین راهی انجام داده است و به منظور بررسی آب‌ها، ۲ هزار و ۶۹۷ مورد کلرسنجی انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی این مدت، ۶۰ پیگیری مادران باردار پرخطر انجام و هزار و ۱۰۶ مورد واکسیناسیون بدو تولد انجام شده است، همچنین هزار و ۲۱۴ نمونه برداری هاپیوتیروئیدی انجام و ۱۴۶ مورد نیز کنترل بیماری‌های فصلی و مسری صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت بررسی و نظارت بر موادغذایی گفت: کارشناسان مرکز بهداشت استان قم، از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۱۶ فروردین امسال، ۱۲ هزار و ۲۳۳ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف را کشف و معدوم کرده و ۲۴ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی متخلف را پلمپ و ۱۸ مرکز را به مراجع قضائی معرفی کرده‌اند.

ایرانی خواه با اشاره به عملکرد معاونت غذا و دارو در ایام نوروز گفت: این معاونت نیز در طی این مدت، ۱۹۱ بازرسی از کارخانجات و داروخانه‌های استان انجام و ۱۶.۵ تن مواد آشامیدنی و غیر قابل مصرف را توقیف کردند، همچنین کارشناسان این معاونت ۱۷۲ مورد نمونه ارسال به آزمایشگاه انجام داده‌اند و ۴۲۰ مورد نیز پاسخگویی تلفنی و مشاوره غذایی و دارویی داشته‌اند.

وی به فعالیت‌های اورژانس پیش بیمارستانی اشاره کرد و گفت: در طی مدت فعالیت طرح نوروزی، ۳۰ هزار و ۱۵۳ بار با اورژانس ۱۱۵ قم تماس گرفته شده و نیروهای اورژانس ۴ هزار و ۷۲۸ مورد مأموریت شهری و جاده‌ای انجام داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: اورژانس پیش بیمارستانی ۴ هزار و ۸۷۰ مصدوم و مجروح را به مراکز درمانی منتقل و بالگرد اورژانس قم نیز ۱۲ مورد پرواز با ۸۶۰ دقیقه مدت زمان داشته است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc11qm.2bqe08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما