سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 77407
منبع : خبرگزاری فارس

مسؤولان استان از برگزاری مراسم افطاری در ماه رمضان با بودجه‌های عمومی خودداری کنند

قم نيوز : رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به فشار اقتصادی حاکم بر مردم و دستگاه‌های مختلف شهری گفت: در این شرایط سخت اقتصادی ضروری است استاندار قم و شهردار، مدیران و معاونان استانی و شهری خود را از برگزاری مراسم‌های افطاری از محل بودجه عمومی منع کنند و البته نظارت لازم بر تمامی دستگاه‌ها وجود داشته باشد که مبادا موردی در این زمینه رخ دهد.
مسؤولان استان از برگزاری مراسم افطاری در ماه رمضان با بودجه‌های عمومی خودداری کنند
مسؤولان استان از برگزاری مراسم افطاری در ماه رمضان با بودجه‌های عمومی خودداری کنند
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی در نود و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که دوشنبه شب با حضور سقائیان نژاد شهردار قم، معاونان شهردار و اعضای شورا در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان ماه بندگی، عبادت، مغفرت، بخشش و سرازیر شدن رحمت الهی بر بندگان است؛ جا دارد در این ماه به نیازمندان به ویژه هموطنان سیل‌زده کمک رسانی بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: دو روز قبل در استانداری با حضور استاندار محترم، شهردار، مدیرکل راه و شهرسازی و ... جلسه‌ای با موضوع بررسی پروژه‌های عمرانی شهر برگزار شد و تصمیمات خوبی در زمینه رشد توسعه شهری به ویژه توسعه اطراف حرم اتخاذ شد که حاصل همدلی و وحدت مدیران شهری بود ولی آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است عملیاتی شدن این تصمیم در فرصت مناسب است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: عملیاتی شدن اراضی 48 هکتاری پردیسان ساماندهی پروژه فاز 5 عمار یاسر، پروژه 40 اختران، خیابان اراک و قبرستان نو، ضلع جنوبی حرم و منطقه شیخان را در سرعت خواهد بخشید.

جلالی ضمن ابراز نگرانی از منبع درآمد شهرداری‌ها بیان کرد: در صورت تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مشکل اساسی در روند کسب درآمد شهرداری‌ها ایجاد می‌شود؛ در شرایطی که شهرداری‌ها باید از راه دریافت عوارض برای هزینه مدیریت شهری بودجه جذب کنند، کاهش این اختیارات سبب دولتی شدن شهرداری‌ها، محدود شدن  و کسری بودجه آنان می‌شود.

وی با بیان اینکه جمع زیادی از همشهریان طی تخلفات پروژه مسکن «رضوان» در واگذاری واحدهای مسکونی دچار خسارت شده‌اند اضافه کرد: این پروژه 132 واحد داشته است ولی هر واحد به افراد زیادی فروخته شده است به گونه‌ای که اکنون این پروژه 132 واحدی به 1400 نفر واگذار شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم  در ادامه ضمن تشکر از نیروی انتظامی بابت پیگیری تخلفات پروژه مسکن رضوان اذعان کرد: وقوع تخلفات در جریان پروژه رضوان نشان داد نظا‌م‌مندی محکم و قابل اتکایی در زمینه پیش‌فروش مسکن وجود ندارد.

جلالی ورود مجموعه مدیریت شهری در رسیدگی به پروژه رضوان را ضروری برشمرد و عنوان کرد: لازم است که شهردار محترم دستور بررسی سوابق این پروژه و رسیدگی به آن را بدهد و اگر متوجه تخلفی شد به آن رسیدگی کند.

وی افزایش قیمت مواد غذایی در قم را نگران کننده دانست و گفت: دستگاه‎‌های مربوطه و مسؤولان باید نظارت و رسیدگی کافی بر این قضیه داشته باشند.

رئیس شورای شهر قم در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به فشار اقتصادی حاکم بر مردم و دستگاه‌های مختلف شهری بیان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی ضروری است استاندار قم و شهردار، مدیران و معاونان استانی و شهری خود را از برگزاری مراسم‌های افطاری از محل بودجه عمومی منع کنند و البته نظارت لازم بر تمامی دستگاه‌ها وجود داشته باشد که مبادا موردی در این زمینه رخ دهد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcefe8f.jh8f7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما