چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 77456
منبع : خبرگزاری فارس

واحد اقتصادی بحرانی در قم نداریم

قم نيوز : استاندار قم ضمن اعلام این نکته که در استان قم واحدهای اقتصادی بحرانی وجود ندارد گفت: نباید به این آمار دل خوش کنیم بلکه باید از بروز مشکل برای واحدهایی که احتمال بحرانی شدن دارند پیشگیری کنیم. 
واحد اقتصادی بحرانی در قم نداریم
واحد اقتصادی بحرانی در قم نداریم
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در پنجمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سال ۹۸ اظهار کرد: خوشبختانه در کارگروه‌های اقتصاد مقاومتی، تنظیم بازار، ستاد تسهیل موانع تولید و همه کارگروه‌هایی که در مدیریت استان وجود دارد فضای همدلی، همکاری و همراهی برقرار است.

وی اظهار کرد: هیچ کدام از مدیران ما برای دفاع از موضع بخشی خود در این جلسه‌ها حاضر نمی شوند بلکه نظرات بخشی خود را مطرح می‌کنند و در نتیجه نظری که به مصلحت استان است در این جلسه‌ها جمع بندی می‌شود 
فضای همدلی بین تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و مسئولین دولتی در قم بسیار مثبت ارزیابی می‌شود این گونه فضاها در قم خوب است و باید تقویت شود.

استاندار قم‌ افزود: در ارتباط با بحث ستاد تسهیل رونق تولید اساس کار این ستاد در استان، بر اساس برنامه محوری بوده و آن‌هایی که در صف مقدم پاسخگویی به واحدهای تولیدی هستند باید با همدلی به مسائل پاسخگو باشند.

سرمست یادآور شد: در جلسه‌های گذشته، راهبردهای رونق تولید در هفت محور مصوب شد و تصمیم گرفته شد مسؤولان مربوطه در هر جلسه یک برنامه را در دستور کار قرار دهند.

وی اضافه کرد: رویه ای که اندیشیده شد یک‌ رویه استراتژیک است که اگر با این راهبردها و عملیاتی کردن راهبردها پیش رویم در پایان سال توفیقات استان بیش از سال ۹۷ خواهد بود.

وی تصریح کرد: عارضه یابی و راهکارهای عملیاتی برای احیا و به چرخه بازگرداندن واحدهای تولیدی مشکل دار حتما در جلسه‌های بعدی مدنظر خواهد بود.

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم گفت: بر اساس پژوهش‌هایی که در مرکز پژوهش‌های مجلس انجام شد استان قم از نظر امنیت سرمایه گذاری جزو رتبه‌های اول در کشور است و هدف دشمنان این است که قم امنیت نداشته باشد.

سرمست خاطر نشان کرد: برای رونق تولید برنامه‌هایی را پیش رو داریم، در ماه آبان همایش فرصت‌های سرمایه گذاری و رونق تولید را در استان خواهیم داشت که لازم است اتاق بازرگانی، خانه صنعت معدن تجارت و تشکل‌های صنفی در این زمینه کمک کنند.

وی یادآور شد: این همایش این فرصت را به ما خواهد داد تا زمینه‌های سرمایه گذاری را به درستی به جامعه هدف بشناسانیم؛ این که به صورت کلی گفته شود زمینه ایجاد سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران وجود دارد درست نیست بلکه باید بر اساس فرآیندهای قانونی که وجود دارد مسیر تصویب همایش را به درستی طی کنیم.

استاندار قم افزود: فرصت‌های سرمایه گذاری را به درستی عرضه و شناسایی کنیم البته با در نظر گرفتن این شرایط که با سرمایه گذاران موجود به نحوی تعامل برقرار شود که سبب حفظ اشتغال و تولید گردد و واحدهای نیمه راکد به چرخه تولید برگردانده شوند.

وی تصریح کرد: واحدهای اقتصادی بحرانی در سطح استان نداریم اما این نکته به این معنا نیست که به این آمار دل خوش کنیم، باید از بروز مشکل برای واحدهایی که احتمال بحرانی شدن دارند پیشگیری کنیم.

سرمست در پایان تاکید کرد: حداقل باید ۵۰ جلسه منظم در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تا پایان سال برگزار گردد این جلسه‌ها باید به صورت یک در میان در ستاد و به صورت میدانی (بازدید از واحدهای تولیدی) انجام شود تا یک بازخورد ملموس و عملی به مسؤولان ارائه دهد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdciq5ay.t1ayw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما