دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۳
کد مطلب : 77917
منبع : خبرگزاری تسنیم

هزینه یک روز نگهداری شهر قم یک میلیارد و 300 میلیون تومان است

قم نيوز : در نود و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر از هزینه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی نگهداری روزانه شهر قم خبر داده‌شده و از قطع حمایت‌های مالی دولت در قبال شهرداری انتقاد شد.
هزینه یک روز نگهداری شهر قم یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است
هزینه یک روز نگهداری شهر قم یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است
به گزارش قم نیوز نود و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر عصر امروز به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

رئیس شورای شهر قم در این جلسه، با اشاره سالروز تشکیل شورای پنجم افزود: شورای شهر نهادی بوده که به‌صورت مستقیم از اراده مردم و عموم شهروندان برخاسته است.

مشکلات اقتصادی و عدم پشتیبانی دولت دو معضل اصلی شهرداری است

عبدالله جلالی ادامه داد: قرارگیری در نهاد شورا در حقیقت یک اعتماد و امانت عمومی بوده که باید قدردان آن بود، شهروندان مطالبات به حقی دارند که شورا تمام تلاش خود را برای رسیدن

شورای شهر قم تلاش کرده تا چرخ توسعه در شهر متوقف نشود، باوجود تمام ضعف‌ها و مشکلات، هدف‌گذاری شورای شهر در راستای خدمت، تحول و توسعه است.

جلالی عنوان کرد: قم با برخی عقب‌افتادگی‌ها روبه‌رو بوده که باید نسبت به جبران آن‌ها گام برداشته شود، توسعه متوازن شهر هدف اصلی شورای شهر قم در تصمیم‌گیری و تصویب مصوبات است.

وی مهم‌ترین معضلات پیش روی شورای شهر را موردتوجه قرار داد و اضافه کرد: در حال حاضر شورا از یک‌سو با مشکلات و نوسانات شدید اقتصادی، عدم پشتیبانی دولت و همچنین کاهش مستمر و دامنه‌دار اختیارات روبه‌رو است.

رئیس شورای شهر قم تأکید کرد: اداره روزانه شهر قم یک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه روی دست شهرداری می‌گذارد که 20 درصد از بودجه سالانه شهرداری را شامل شده و 80 درصد بودجه شهرداری در پروژه‌های عمرانی صرف می‌شود.

وی ادامه داد: رضایتمندی مردم هدف نهایی شورای شهر است، مشارکت شهروندان و ارائه پیشنهادات و انتقادات دو محور مهم در بالندگی و پویایی شورای شهر است.


عضو شورای شهر قم نیز با اشاره به نام‌گذاری 11 مورد اسامی پیشنهادی معابر شهری قم گفت: نام‌گذاری و تغییر اسامی معابر و کوچه‌های قم درصورتی‌که مرتبط بانام یکی از شهدا و یا اسامی خاص نباشد با پیشنهاد اهالی محل امکان نام‌گذاری مجدد را دارد.

مجتبی سبحانی ثابت با بیان روند نام‌گذاری معابر شهری قم ادامه داد: تمام اسامی جدید و یا نام‌گذاری‌های جدید باید در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم به تصویب رسیده و بعدازآن برای اجرا ابلاغ شود.

وی با اشاره به برخی از مشکلات موجود در نام‌گذاری‌های معابر شهری تأکید کرد: برخی از نام‌گذاری‌های معابر و خیابان‌های شهری علی‌رغم تغییر در نام‌گذاری در سطح شهر اعمال نشده و همان اسامی سابق همچنان استفاده می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم تأکید کرد: با نرم‌افزار جدید شورا دیگر نام‌گذاری‌های تکراری در سطح شهر اتفاق نیفتاده و از اسامی مشترک و مشابه نیز استفاده نمی‌شود.

عضو شورای شهر قم نیز ادامه داد: بخش عمده‌ای از نام‌گذاری معابر شهر قم به دلیل پیشنهاد خانواده شهدا و یا اهالی محل انجام می‌شود.

حسن مالکی نژاد تأکید کرد: اضافه شدن پسوند شرقی و غربی در معابر شهر قم به‌هیچ‌وجه زیبنده نبوده که در این مسئله در به‌کارگیری اسامی متبرکه بدتر می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد: وجود اسامی مشابه و مشترک در نام‌گذاری معابر شهری قم بسیاری از شهروندان را سردرگم کرده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca0on0.49n0615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما