چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب : 78218
منبع : خبرگزاری تسنیم

ظرفیت‌های مردمی در برگزاری مناسبت‌های مذهبی در قم به‌کار گرفته نمی‌شود

قم نيوز : در جلسه ستاد تسهیلات زائران از مغفول ماندن ظرفیت‌های مردمی در برگزاری مناسبت‌های مذهبی در قم انتقاد شد.
ظرفیت‌های مردمی در برگزاری مناسبت‌های مذهبی در قم به‌کار گرفته نمی‌شود
ظرفیت‌های مردمی در برگزاری مناسبت‌های مذهبی در قم به‌کار گرفته نمی‌شود
به گزارش قم نیوز جلسه ستاد تسهیلات زائران عصر امروز با حضور اعضای ستاد در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار و تدابیر لازم برای اعزام زائران به مراسم سالگرد امام راحل اندیشیده شد.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم در این جلسه اظهار داشت: عملکرد راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای قم تاکنون در زمینه تأمین اتوبوس‌های مور نیاز مطلوب نبوده است.

یونس عالی‌پور افزود: به دلیل عدم امکان حضور برای تمام مردم کشور در مراسم سالگرد امام راحل به دلیل همزمانی آن با ماه مبارک رمضان، شهرهای اطراف حرم مطهر باید این خلأ را با حضور باشکوه خود پر کنند.

 ظرفیت اصناف استان در برگزاری مناسبت‌های مذهبی مورد استفاده قرار گیرد

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم تاکید کرد: استان قم به دلیل 4 روز تعطیلی پیش‌رو، روزهای پرتراکم و پرمسافری را در دو هفته آینده تجربه خواهد کرد و باید تدابیر لازم برای پذیرایی از زائران از هم‌اکنون اندیشیده شود.

عالی‌پور خاطرنشان کرد: نقش ظرفیت‌های مردمی در برگزاری مناسبت‌های مذهبی در قم ضعیف بوده و از توان بزرگ مردم استفاده درست و به‌جایی صورت نمی‌گیرد، نقش و ظرفیت مردمی مناسبت‌های ملی در استان باید تقویت شود.

وی اهمیت اصناف در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: در استان قم بیش از 40 هزار واحد صنفی فعال وجود دارد، اصناف از ابتدای انقلاب نقش بسیار پررنگی را در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی داشته و باید همچنان از آن‌ها استفاده شود.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم ابراز کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان، بستر برای اعزام 55 هزار و 500 زائر در قم فراهم بوده و تدارک اعزام این مقدار زائر نیز سنجیده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران قم نیز در بخشی از این جلسه تاکید کرد: نیروهای امداد و نجات استان در تمام طول مسیر زائران استان را همراهی می‌کنند.

محسن اروجی با انتقاد از استفاده از اتوبوس‌های باکیفیت پایین در سال‌های گذشته تصریح کرد: امسال نباید از تردد اتوبوس‌های باکیفیت پایین همچنین فاقد بیمه‌نامه‌های لازم برای اعزام زائران استفاده شود.

وی با اشاره به تعطیلی‌های پیش رو نیز گفت: باید تدابیر لازم برای استقبال از زائران در تعطیلات بعد از عید فطر در استان اندیشیده شود، مسیر گرمسار به قم در این چهار روز روزهای پرباری را تجربه خواهد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران قم تاکید کرد: استفاده از اتوبوس‌های فرسوده در سال‌های گذشته مشکلاتی را از نظر فنی به‌وجود آورده بود که امسال لازم است تا این مشکل برطرف و از وجود چنین اتوبوس‌های استفاده نشود.

نمایشگاه آیینه انقلاب آماده پذیرایی از زائران مراسم سالگرد امام راحل است

عضو شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به وضعیت ناوگان حمل‌ و نقل عمومی شهر قم گفت: متأسفانه 90 دستگاه از اتوبوس‌های شهرداری قم به دلیل فقدان بیمه‌نامه‌های لازم امکان خروج از شهر را ندارند.

حسن مالکی‌نژاد ادامه داد: نمایشگاه آیینه انقلاب که زندگی امام راحل را در 40 قاب به‌صورت مصور به تصویر کشیده است در ایام رحلت امام آماده استقبال از گردشگران و زائران مختلف است، این نمایشگاه به‌صورت دائمی در بیت تاریخی امام راحل برپاست.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه به زبان‌های مختلف آماده خدمات‌رسانی به گردشگران است، شهرداری قم در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و آماده‌سازی محیطی نیز آمادگی کامل دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfc0de.w6dcyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما