سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 78423
منبع : خبرگزاری ايرنا
عضو شورای جامعه المصطفی (ص):

امام خمینی (ره) در معرفت و خداشناسی پیر راه بودند

قم نيوز : عضو شورای جامعه المصطفی العالمیه (ص) گفت: امام خمینی (ره) در معرفت و خداشناسی پیر راه بودند و ملت را ملتی بزرگ تربیت و استعدادهای نهفته معنوی و ولایی را در مردم زنده کردند.
امام خمینی (ره) در معرفت و خداشناسی پیر راه بودند
امام خمینی (ره) در معرفت و خداشناسی پیر راه بودند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین حسین شهامت دهسرخی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت ملت ایران مثل زمین بی رمق و خشک و دارای استعدادهای فراوان ولی نهفته بود.

وی با بیان اینکه اگر استعدادی هم کشف می‌شد، استعمارگران آن را مضمحل می‌کردند، اضافه کرد: امام خمینی (ره) مثل باران رحمت زمین مستعد ایران را بارور و حاصلخیز و چشم جهان را متوجه ملت ایران کردند.

وی با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران به وسیله امام خمینی (ره) شناخته شد، تصریح کرد: امروز دشمنان به عظمت ملت ایران اعتراف دارند و استقلال طلبی و صلابت این مردم بزرگ در پیشانی جهان می‌درخشد.

شهامت دهسرخی ادامه داد: امام خمینی (ره) پیامبرگونه و عیسی گونه ملت ایران را از زیر بار ظلم مستکبران نجات دادند و الگوی بی بدیلی در اختیار تمام مظلومان و مسلمانان جهان قرار دادند.

وی بیان کرد: امام در همه عرصه‌های سیاسی، عبادی و عرفانی الگو و محور و در عرصه معنویت عارف راه یافته و سالک الی الله بودند، به گونه‌ای که هنگام تحصیل و تدریسش در حوزه حالت معنوی در شاگردهایشان احیا می‌شد و اشک مجال نمی‌داد.

وی با بیان اینکه این مسائل فقط در عرصه زندگی اهل بیت (ع) و رهروان اهل بیت (ع) ممکن بود و معنا داشت، اظهار داشت: امام بود که توانست معنویت را احیا کند و وقتی انسانی با معنویت و خدامحور شود، دارای یک قدرت معنوی می‌شود و خداوند را ناظر می بیند.

عضو شورای جامعه المصطفی (ص) خاطرنشان کرد: امام راحل در آن زمان کتاب اربعین را نوشتند که بهترین کتاب در ریشه یابی مسائل اخلاقی است.

وی افزود: زمانی که بین مسئولان اختلافی به وجود می‌آمد، امام خمینی (ره) با نفس مسیحایی مانند آبی بر روی آتش اختلافات را حل می‌کردند.

وی همچنین گفت: همانگونه که مردم در روزهای دفاع مقدس خستگی ناپذیر جهاد کردند، بر سخت‌ترین کارها فائق آمدند و دشمن را به شکست کشاندند، چطور در عرصه جنگ اقتصادی نتوانیم به پیروزی برسیم!

شهامت دهسرخی تاکید کرد: امروز نیز می‌توانیم در مقابل توطئه دشمنان ایستادگی کنیم به شرطی که به آرمان‌های امام راحل برگردیم و از فرمایشات، منویات و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب استفاده کنیم.

وی با تاکید بر معرفی دقیق و صحیح شخصیت امام راحل، تصریح کرد: هیچ فردی به اندازه امام خمینی (ره) در تاریخ این کشور به ملت ایران عزت و به هویت، استعداد و نبوغ ایرانی ارزش نداد.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها نباید فرمایشات امام خمینی (ره) را گزینشی، خطی و جناحی منتشر کنند، زیرا امام متعلق به همه احزاب و جریان هاست.

عضو شورای جامعه المصطفی (ص) افزود: افرادی که امام را جناحی مطرح می‌کنند، می‌خواهند امام را خنثی و مصادره کنند؛ امام محبوب همه ملت ایران و ملی‌ترین چهره کشور است.

وی با بیان اینکه نسل امروز آنگونه که باید امام را نمی‌شناسد، گفت: همه در این مسیر کوتاهی کرده ایم که باید جبران کنیم و امام را بشناسانیم و بدانیم که امام بالاترین سرمایه معنوی ملت ایران و ظرفیت عظیمی است که بسیاری از افراد را در کشورهای دیگر تحت تأثیر قرار داده است.

وی تصریح کرد: اگر در مسیر امام حرکت کنیم این نواقص و گرد و غباری که بر ذهن و دل ما نشسته است، بر طرف می‌شود و ملتی متعهد، وفادار، پای کار و از دنیایی قوی، آباد و آزاد در مقابل همه ابرقدرت‌های برخوردار خواهیم بود.

حضرت امام خمینی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcdso05.yt0jx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما