سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 78629
منبع : خبرگزاری تسنیم

1294 بیمار خاص در قم وجود دارد

قم نيوز : مدیرکل بیمه سلامت استان قم با اشاره به تحت پوشش بودن بیش از ۳۶۷ نفر از مردم در بیمه سلامت گفت: این افراد در صندوق‌های کارمندی، سایر اقشار، ایرانیان، سلامت همگانی، روستایی و اتباع بیمه سلامت تحت پوشش هستند.
بیش از ۳۶۷ هزار نفر در تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند؛ وجود ۱۲۹۴ بیمار خاص در قم
بیش از ۳۶۷ هزار نفر در تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند؛ وجود ۱۲۹۴ بیمار خاص در قم
به گزارش قم نیوز محمدرضا فخاریان قمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که سالن جلسات اداره کل بیمه سلامت استان برگزار شد، با اشاره به تحت پوشش بودن بیش از 367 نفر از مردم قم در بیمه سلامت اظهار داشت: این افراد در صندوق‌های کارمندی، سایر اقشار، ایرانیان، سلامت همگانی، روستایی و اتباع بیمه سلامت تحت پوشش هستند.

وی با بیان اینکه 144 هزار نفر در قم تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هستند، افزود: در سال 98 مقررشده که افراد تحت پوشش کمیته امداد زیر چتر حمایتی بیمه سلامت قرار گیرند که از 25 هزار نفر عضو کمیته امداد قم تاکنون حدود 20 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم با تأکید بر تحت پوشش قرار داشتن 4510 اتباع در بیمه سلامت استان قم، تصریح کرد: 1294 بیمار خاص در استان قم وجود دارد که در سال گذشته به طور میانگین 1.6 میلیارد تومان و در مجموع 19 میلیارد و 200 میلیون تومان برای این بیماران هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از دو میلیون و 713 هزار بار مراجعه برای دریافت خدمات درمانی از بیمه سلامت انجام‌شده که مجموع پرداختی‌ها برای این منظور 194 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است که از این مبلغ بیش از 91 میلیارد تومان در بخش بستری پرداخت‌شده است.

فخاریان قمی با اشاره به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت در استان قم عنوان کرد: 166 پزشک عمومی، 124 پزشک متخصص، 29 پزشک فوق تخصص، 142 داروخانه، 23 آزمایشگاه، 34 مرکز فیزیوتراپی، 6 مرکز جراحی محدود، 10 بیمارستان، 19 درمانگاه خصوصی، 9 درمانگاه تخصصی و 12 درمانگاه خیریه با بیمه سلامت استان قم طرف قرارداد هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 23 میلیارد تومان هزینه درمان سرپایی توسط بیمه سلامت پرداخت‌شده است، اضافه کرد: طلب فروردین بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها از بیمه سلامت پرداخت‌شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم ادامه داد: یکی از طرح‌های در دست انجام نسخه‌نویسی الکترونیکی است که مقررشده تا پایان سال 30 درصد هر استانی زیر بار این طرح قرار گیرد که در استان قم در کنار اجرای آن توسط 10 پزشک در بخش‌های کهک، قنوات و جعفریه این کار در دست اجراست.

وی با تأکید بر ویژگی‌های نسخه الکترونیکی و ارجاع الکترونیکی ابراز کرد: حذف کاغذ، نظم دار شدن، حذف تقاضاهای القایی، گزارش‌گیری از ویژگی‌های این طرح و در راستای دولت الکترونیک است که تمامی خدمات توسط کد ملی افراد بیمه‌شده انجام می‌شود.

فخاریان قمی با بیان اینکه سامانه 1666 به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت نقطه نظرات و پاسخگوی بیمه‌شدگان است، اظهار داشت: یکی از خدمات بیمه سلامت، بیمه ایرانیان بوده که با 50 درصد یارانه‌ای که توسط دولت پرداخت‌شده به صورت سالانه و فردی به قیمت 293 هزار و 400 تومان است.

وی نرخ خدمات در مراکز بیمه سلامت استان را موردتوجه قرار داد و گفت: پنج دفتر شهری، دو دفتر نمایندگی، یک باجه در مرکز خدمات حوزه، سه مرکز روستایی در دستجرد، جعفریه و قنوات خدمات بیمه سلامت ارائه می‌دهند که به ازای صدور و تعویض دفترچه 3000 تومان، المثنی 9000 و المثنی دوم به بعد نیز 18000 دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb90bz.rhbw5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما