سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب : 78891
منبع : خبرگزاری فارس

مذاکره با کشور پیمان شکن منطقی نیست

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه ترامپ توهم فروپاشی نظام اسلامی را در سر می پروراند گفت: مذاکره مجدد با کشوری که توافق امضا شده خود را در مقابل دوربین ها از بین می برد، معنی ندارد.
مذاکره با کشور پیمان شکن منطقی نیست
مذاکره با کشور پیمان شکن منطقی نیست
به گزارش قم نیوز آیت الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی با اشاره به اینکه آمریکایی ها تصور می کردند با وارد شدن فشارهای اقتصادی ملت مقابل آنها زانو زده و مجبور به مذاکره می شویم، گفت: ترامپ توهم فروپاشی نظام اسلامی را در سر می پروراند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به هیچ تعهدی پایبند نبوده و مذاکره با آنها از نظر عقل و منقل پذیرفتنی نیست، خاطرنشان کرد: مذاکره مجدد با کشوری که توافق امضا شده خود را در مقابل دوربین ها از بین می برد، معنی ندارد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه این توطئه نیز با ایستادگی ملت و مسؤولان خنثی می‌شود، گفت: کشوری اقدام به تحریم می کند که جز تحریم هیچ کاری دیگری از دستش بر نمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های علمیه طلاب فقط برای کسب علم و دانش تلاش می کنند، بیان کرد: با استفاده از این شیوه و سنت در محیط های دانشگاهی می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

آیت الله مکارم شیرازی نوآوری در تولید علم را مهم توصیف کرد و گفت: علم به مکان و کشور خاصی متعلق نبوده و باید در کنار گردآوری، نسبت به خلاقیت و نوآوری در علوم نیز توجه لازم صورت گیرد و توجه به این امر مهم توسعه کشور را به دنبال دارد.

وی ضرورت توسعه مهارت آموزی در محیط های دانشگاهی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید میان آموزش های ارائه شده در دانشگاه و حل مشکلات مردم رابطه برقرار شده و هرچه این رابطه مستحکم‌تر باشد توسعه کشور با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که در محیط های دانشگاهی باید مورد توجه قرار گیرد ارائه انتقادات سازنده به دستگاه‌های مختلف و برای پیشنهاد برای اصلاح رویه‌هاست و این مسئله باید به دور از گرایش‌های سیاسی و جناحی دنبال شود.

وی تربیت دانشجویان بر اساس آموزه های دینی و اخلاقی را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید شرایط به گونه ای باشد که استعدادهای پرورش یافته در کشور در کشورهای دیگر مورد استفاده قرار گیرند؛ باید شرایط برای استفاده از این استعدادها و ظرفیت ها در کشور وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccs4qm.2bq4o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما