پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : 78969
منبع : خبرگزاری فارس

مدیریت جهادی رمز موفقیت کانون‎های مساجد است

قم نيوز : مسؤول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم با بیان اینکه توجه به کار تشکیلاتی در مدیریت جهادی از اهمیت فراوانی برخوردار است گفت: مدیریت جهادی رمز موفقیت کانون‎های مساجد است.
مدیریت جهادی رمز موفقیت کانون‎های مساجد است
مدیریت جهادی رمز موفقیت کانون‎های مساجد است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سعید روحانی در آیین افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های مساجد که امروز در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی برگزارشد اظهار کرد: کانون‌های مساجد رشد سالانه ای داشته و هیچگاه درجا نزده‌اند. حمایت‌ها در سال‌های گذشته اینگونه نبود و در دو سال گذشته شاهد حمایت‌های گسترده ای هستیم.

مسؤول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم افزود: حمایت‌ها با تغییر مدیریت تغییر کرده و بسیار بیشتر شده است. در دو سال گذشته سرانه برای هر مسجد نیز حذف شد زیرا بودجه‌ها در سراسر کشور کاهش یافته است. کاهش بودجه فرهنگ از سایر بودجه‌ها بیشتر بوده و به حداقل رسیده است.

وی با اشاره به توزیع بودجه کانون‌های مساجد بر اساس فعالیت‌های ثبت شده در سامانه بچه‌های مسجد تصریح کرد: این برنامه‌ها به هیچ وجه صوری نخواهد بود و کاملا مستندسازی می شود. ثبت اعضا و برنامه‌ها در این سامانه بسیار ضروری است و باید به خوبی انجام گیرد.

روحانی کاهش بودجه را سبب ضعف عملکرد ندانست و اظهار کرد: استان قم برای چندمین بار به عنوان استان برتر انتخاب و تجلیل شد و این بر مدیریت جهادی مدیران کانون‌های مساجد دلالت دارد.

وی مدیریت جهادی را رمز موفقیت کانون‌های مساجد توصیف کرد و ادامه داد: مسئولان در عرصه مسجد به جهاد می پردازند. توجه به کار تشکیلاتی در مدیریت جهادی از اهمیت فراوانی برخوردار است. یک مدیر جهادی باید با ویژگی‌های و اصول کار تشکیلاتی آشنا باشد.

مسؤول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد قم کانون‌های دارای تشکیلات را کانون‌های موفق عنوان و خاطرنشان کرد: مدیران نباید به تجربه خود و دیگران بسنده کنند بلکه به کسب مهارت نیاز دارند. کانون‌ها به گونه ای هستند که ما از آنها الگو می گیریم.

وی تأکید کرد: یک مدیر جهادی منتظر رسیدن بودجه نمی‌ماند بلکه با توکل به خدا برنامه ریزی و حرکت کرده و به موفقیت می‌رسد؛ از مدیر فرهنگی انتظار فرهنگ سازی داریم که متاسفانه این مساله در برخی محله‌ها کمرنگ است.

روحانی دوران کنونی را دوران تخصص توصیف کرد و افزود: باید از شیوه‌های نوین و به روز برای جذب جوانان به مسجد و انتقال مفاهیم دینی بهره گرفت. ما با همه متخصصان مورد نیاز کانون‌های مساجد رایزنی کرده و استادان و مشاوران عالی در اختیار داریم که می‌توانیم به کانون‌های مساجد محله‌های مختلف اعزام کنیم.

مسؤول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد قم بر لزوم ظهور پررنگتر کانون‌های فرهنگی در محله‌ها تأکید و از ارتباط با اهل بیت(ع) و شهدا به عنوان عامل ثمربخشی برنامه‌ها یاد کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci33ay.t1avq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما