جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : 78993
منبع : خبرگزاری فارس

سیگاری‌ها روزانه 10 میلیارد تومان دود می‌کنند

قم نيوز : رئيس هيأت مديره جمعيت مبارزه با دخانيات استان قم گفت: با تاكيد بر اينكه روزانه نزديك به ١٠ ميليارد تومان در كشور ما در پي مصرف دخانيات از بين مي‌رود.
سیگاری‌ها روزانه 10 میلیارد تومان دود می‌کنند
سیگاری‌ها روزانه 10 میلیارد تومان دود می‌کنند
به گزارش قم نیوز حسن عادلی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس با بیان اینکه دخانیات مساله بسیار مهم و نگران کننده‌ای است اظهار کرد: استعمال دخانیات رو به افزایش است و مصرف آن در بین دانش آموزان و در سنین جوانی رو به افزایش بوده و مشکلات بهداشتی، سلامتی، اقتصادی و فرهنگی افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه روزانه نزدیک به ١٠ میلیارد تومان در کشور ما در پی مصرف دخانیات از بین می‌رود گفت: سالانه بیش از ٥ هزار میلیارد تومان به دلیل مصرف دخانیات از بین می‌رود و سه برابر آن برای درمان می‌شود و شایع ترین علت مرگ و میر در قم بیماری‌های قلبی و مغزی در پی مصرف دخانیات بوده است.

رئیس هیأت مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات استان قم سومین علت مرگ را بیماری‌های تنفسی حاصل از مصرف دخانیات دانست و افزود: این مسائل بار مالی زیادی به نظام تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه گردش مالی صنعت دخانیات بعد از اسلحه و مواد مخدر سومین گردش مالی دنیا است و حتی از فروش نفت نیز بیشتر است افزود: فروشنده دخانیات باید مجوز مستقل داشته باشد اما در قم اکثر فروشندگان مجوز اختصاصی ندارند و باید مطالبه عمومی در این زمینه ایجاد شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfm1de.w6dc1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما