شنبه ۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : 79022
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی تاکید کرد؛

لزوم تقویت نهاد تبلیغ به منظور ترویج گفتمان معارف دینی

قم نيوز : عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی خواستار تقویت نهاد تبلیغ دین به منظور ترویج گفتمان معارف دینی در سطح جامعه شد.
لزوم تقویت نهاد تبلیغ به منظور ترویج گفتمان معارف دینی
لزوم تقویت نهاد تبلیغ به منظور ترویج گفتمان معارف دینی
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام علیرضا پیروزمند ضمن گرامیداشت فرارسیدن اول تیرماه، سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام (ره) که به همین مناسبت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نام گذاری شده است، ابراز داشت: تبلیغ بهترین ابزار برای این است که معارف و آموزه های دینی در سطح جامعه به یک گفتمان فراگیر تبدیل شده و به این طریق مردم و نسل جوان بیش از پیش با این دسته از آموزه ها به خوبی آشنا گردند.

وی با بیان این که تبلیغ دین از دیرباز جزو مهم ترین و کلیدی ترین رسالت های حوزه های علمیه و عالمان بوده است، افزود: ما باید از ظرفیت حوزه های علمیه و طلاب و فضلای آن نهایت استفاده را در جهت تبلیغ دین داشته باشیم و حال آن که گاه از این ظرفیت آن طور که باید و شاید بهره برداری نمی شود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: خوشبختانه حوزه‌های علمیه به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توسعه کمی و کیفی ظرفیت ناب و ارزشمندی را در عرصه تبلیغ دین فراهم کردند و انصافاً در عرصه هایی نیز بسیار خوش درخشیدند ، منتهای مراتب شرایط و اقتضائات امروز جامعه و نیز طیف وسیع تلاش های دشمن در جهت ضربه زدن به فرهنگ و اعتقادات و باورهای مردم و نسل جوان ما در قالب تهاجم فرهنگی می طلبد که در این باره همت و تلاش مضاعفی از سوی حوزویان دغدغه مند و آگاه به مسایل صورت گیرد.

وی یادآور شد: پس از انقلاب وضعیت خاصی که در رابطه با حوزه های علمیه نظاره گر بودیم ، این بود که کوشش شد تا تبلیغ دین به شکل سازمان یافته‌تری صورت بگیرد و لذا نهادها و سازمان‌هایی چون دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، امور مساجد، سازمان حج و زیارت و غیره تلاش کردند تا از ظرفیت مبلغان در مناسبت‌های مختلف استفاده کنند.

عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: علیرغم اقدامات و تلاش‌های خوبی که در این عرصه صورت گرفت، اما همچنان در مواردی با نقصان‌های تبلیغ دینی روبرو هستیم که از آن جمله کمبود شدید سرانه تبلیغ با توجه به رشد قابل توجه جمعیت در سال های اخیر و از آن سو افزایش نیازهای تبلیغی و فرهنگی در جامعه است.

وی گفت: از این منظر به اعتقاد بنده، تلاش به منظور رشد کمی و کیفی ورودی‌های حوزه‌های علمیه امر بسیار مهمی است که در این رابطه می بایست مسئولان سیاست گذاری فرهنگی و خانواده‌ها در قبال این موضوع احساس مسئولیت کرده و فرزندان مستعد خود را تشویق به حضور در حوزه کنند تا ان شاءالله شاهد یک نسل جدید مبلغان به روز در آینده باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین پیروزمند افزود: موضوع مهم دیگر این است که در راستای رشد و تربیت مبلغین، علاوه بر دانش تبلیغ و محتوایی که طلاب و فضلا می‌خواهند برای مخاطب خود ارائه کنند، تلاش بیش از پیش در مسیر ارتقای سطح مهارت‌های تبلیغی نیز بسیار لازم است.

وی همچنین بیان داشت: از سویی آگاهی هر چه بهتر از ابزار‌های تبلیغ و جدیدترین شیوه‌ها و روش‌ها به مبلغان این امکان را می دهد که علاوه بر هدایت جامعه اسلامی به سوی سعادت و سلامت دینى، مانع ورود افکار و اندیشه‌هایی شوند که بر مبنای دین‌گریزی و یا دین‌ستیزی است، به خصوص در شرایط کنونی که دشمن در جنگ نرم فرهنگی همه تلاش های خود را علیه ما بکار گرفته است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcj8yea.uqeh8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما