يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 79046
منبع : خبرگزاری فارس

۸۵ درصد اراضی قم محدودیت بالا برای کاشت گونه‌های گیاهی دارند

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: حدود ۸۵ درصد اراضی شهر قم که در اختیار شهرداری است دارای آب شور با درصد بالای نمک و املاح و با محدودیت بسیار زیاد برای کاشت گونه‌های گیاهی است.
۸۵ درصد اراضی قم محدودیت بالا برای کاشت گونه‌های گیاهی دارند
۸۵ درصد اراضی قم محدودیت بالا برای کاشت گونه‌های گیاهی دارند
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با بیان اینکه بخش اعظمی از فضای سبز کمربند سبز بزرگراه امام علی شوری آب بالای ۸ هزار میکرو زیمنس بر متر است، اظهار کرد: شوری خاک و وجود بستر نخاله‌ای غیرهمگن از دیگر مشکلات توسعه کمربند سبز شهر قم محسوب میشود.

وی با تاکید بر اینکه مطالعات کامل بمنظور توسعه فضای سبز این محور صورت پذیرفته خاطرنشان کرد: فضای سبز اطراف سه راه خرمشهر شوری آب ۸ هزار و ۵۰۰ دارد و دارای بستر ناهمگن و سنگ بستر بالا است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه اراضی محدوده جاده قدیم قم تهران هم شوری آب ۱۶ هزار داشته و سنگ بستر بالایی دارد، گفت: اراضی اطراف کوه دوبرادران نیز دارای شوری آب ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار و ۷۰۰ بوده و ۲۵ درصد آهک دارد؛ اراضی اطراف بزرگراه آیت‌الله بروجردی نیز شوری آب ۷ هزار و ۵۰۰ داشته و خاک قلیایی بوده و آهک بالایی دارد.

وی با بیان اینکه بوستان معصومیه و اراضی اسلام‌آباد نیز شوری آب ۱۲ هزار دارد ،خاطرنشان کرد: خاک این محور نیز به شدت قلیایی و شور است و به طور کلی حدود ۸۵ درصد اراضی شهر قم که در اختیار شهرداری است دارای آب شور با درصد بالای نمک و املاح و با محدودیت بسیار زیاد برای کاشت گونه‌های گیاهی است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfvxde.w6d1jagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما