يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 79048
منبع : خبرگزاری ايرنا

کسب ۷۰ مدال در تاریخ کشتی قم بی سابقه است

قم نيوز : رئیس هیات کشتی قم گفت: کشتی گیران قم در سال ۹۷ موفق به کسب ۷۰ مدال کشوری، بین المللی، آسیایی و جهانی شدند که این تعداد مدال در تاریخ این رشته ورزشی در قم بی نظیر است.
کسب ۷۰ مدال در تاریخ کشتی قم بی سابقه است
کسب ۷۰ مدال در تاریخ کشتی قم بی سابقه است
به گزارش قم نیوز محسن وزیری جایگاه کشتی قم در کشور را خوب و در حال رشد دانست و افزود: کشتی در سال گذشته با تلاش همه ورزشکاران، مربیان، داوران و اعضای هیات کشتی قم، نتایج بسیار خوبی را کسب کرد که این موضوع موجب شد تا این هیات به عنوان هیات برتر استان در سال ۹۷ انتخاب شود.

وی افزود: کشتی گیران استان در رشته های آزاد و فرنگی حضور پررنگ در مسابقات مختلف ملی، بین المللی و جهانی داشته است که کسب ۸ مدال جهانی در سال ۹۷، سال گذشته را به سالی فراموش نشدنی برای قم تبدیل کرد.

رئیس هیات کشتی قم گفت: استعدادیابی، توسعه زیرساخت ها، توجه به اعزام ورزشکاران به رقابت های مختلف ملی، توسعه کشتی در سطح استان و همچنین برگزاری رقابت های مختلف اولویت های این هیات ورزشی در سالجاری است.

وزیری جوان گرایی و استفاده از مربیان جوان در استان را از جمله اقدام های مهم برای آینده سازی این رشته ورزشی در قم دانست و اظهار داشت: با توجه به وجود علاقه مندان بسیار به کشتی در استان، توسعه زیرساخت های در رشته های آزاد و فرنگی، ایجاد و تقویت باشگاه های کشتی به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار در اولویت کاری این هیات است.

وی، با بیان اینکه کشتی رشته ای پر مدال و المپیکی است به همین دلیل توسعه این ورزش می تواند در افتخارآفرینی ورزشکاران استان در سطح بین المللی بسیار اثرگذار باشد گفت: به منظور استعدادیابی و تربیت نسل جدید در این رشته ورزشی، برگزاری مسابقات در تمام وزن ها و رده های سنی پایه در قم به صورت مستمر برگزار می شود.

رئیس هیات کشتی قم افزود: هم اکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ کشتی گیر و حدود ۴۰ داور و مربی در این هیات ورزشی ساماندهی شده اند که برنامه ریزی برای رشد این آمار و ارتقای شاخص های کشتی قم در سال جاری به صورت جدی در دستور کار است.

وزیری با بیان اینکه شاخص های کشتی قم در سال های اخیر روند صعودی داشته است ادامه داد: برای استمرار این موفقیت ها، برگزاری مسابقات متعدد داخل استان و همچنین اعزام به مسابقات برون استانی برای ارتقای سطح آمادگی و تجربه کشتی گیران استان مورد تاکید قرار دارد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdch6vnq.23nwkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما