يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 79051
منبع : خبرگزاری ايرنا

طرح تابستانی پلیس راه قم آغاز شد

قم نيوز : رئیس پلیس راه قم گفت: به منظور امنیت انتظامی و ترافیکی و کاهش سوانح رانندگی و تلفات در سطح جاده های ارتباطی، طرح تابستانی پلیس راه همزمان با تعطیلات مدارس در محورهای مواصلاتی این استان آغاز شد.
طرح تابستانی پلیس راه قم آغاز شد
طرح تابستانی پلیس راه قم آغاز شد
به گزارش قم نیوز سرهنگ مختار پناهی افزود: در این طرح که تا اوایل مهرماه امسال اجرا می‌شود علاوه بر استفاده حداکثری از نیروهای پلیس راه، از نیروهای کمکی در اختیار ستاد فرماندهی انتظامی استان نیز استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز در این طرح در دستور کار پلیس قرار دارد گفت: خودروهایی که رانندگان آنها، ۲ تخلف حادثه ساز همزمان انجام دهند از سوی عوامل پلیس راه به مدت ۷۲ ساعت توقیف خواهند شد و کنترل هرچه بیشتر موتورسیکلت ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی، سرغت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، نقص فنی، عدم استفاده از کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه، حرکت به طور مارپیچ و حمل مسافر روی اتاق بار از جمله تخلفات حادثه ساز به شمار می آید.

پناهی اظهار کرد: در اجرای هرچه بهتر این طرح سازمان های مرتبط ازجمله اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، جمعیت هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه روزانه حدود یکصد هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در محورهای مواصلاتی قم آمد و شد می کنند گفت: با توجه به اینکه بیشتر محورهای قم به صورت آزادراه و بزرگراه و کویری است، خستگلی و خواب آلودگی خیلی زود بر رانندگان غلبه می کند و رانندگان حتماً باید در نقطه ای امن توقف و استراحت کنند.

وی، واژگونی را بیشترین علل تصادف های رخ داده در جاده های استان برشمرد و گفت: برخورد با موتورسیکلت نیز یکی دیگر از علل تصادف ها در محورهای مواصلاتی قم محسوب می شود.

وی در ادامه گفت: از ابتدای امسال تا پایان روز نوزدهم خردادماه، ۲۸ تن بر اثر تصادف در محورهای مواصلاتی استان جان باختند.

پناهی از هموطنان خواست ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و همکاری با ماموران پلیس، با سرعت مطمئنه در جاده ها حرکت و حتماً فاصله طولی با خودروی جلویی را رعایت کنند.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcb8gbz.rhb9spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما