يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : 79053
منبع : خبرگزاری فارس

کاهش آمار طلاق در استان قم / ثبت 7820 ازدواج

قم نيوز : مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم گفت: در سال 96 شاهد ثبت هشت هزار و 799 واقعه ازدواج در استان بودیم، ولی آمار ازدواج در سال گذشته در استان قم، هفت هزار و 820 مورد بود و براین اساس کاهش 11 درصدی در ازدواج در استان رخ داد.
کاهش آمار طلاق در استان قم / ثبت 7820 ازدواج
کاهش آمار طلاق در استان قم / ثبت 7820 ازدواج
به گزارش قم نیوز سیروس سلامتی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به تاریخچه سازمان ثبت اسناد اظهار کرد: این سازمان وابسته به قوه قضائیه است و تاریخ تاسیس آن به سال 1290 برمی‌گردد و یک دستگاه حاکمیتی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: سازمان ثبت اسناد از ثبت سنتی به ثبت نوین حرکت کرده است و بسیاری از فرآیندهای این سازمان به صورت الکترونیکی و آنلاین انجام می‌شود که موجب کاهش هزینه‌ها و سفرها و پرونده‌ها در مرجع قضایی شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم افزود: یکی از وظایف سازمان ثبت اسناد، تثبیت مالکیت است، این سازمان بخشی از وظایف خود را به دفاتر ثبت اسناد واگذار کرده و پیشنهاد افزایش صلاحیت‌های این دفاتر داده شده است.

سلامتی تنظیم اسناد رسمی را به نفع مردم دانست و تصریح کرد: هر چه که اسناد عادی و وکالت نامه‌ها در جامعه کمتر شود، بهتر است.

وی ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه، وصول مهریه و چک را می‌توان از طریق سازمان ثبت اسناد انجام داد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم افزود: طرح کاداستر اگر به خوبی درست اجرا شود، بسیاری از مشکلات مردم کاهش پیدا می‌کند، جرم‌هایی همچون زمین‌خواری به دلیل عدم اجرای کامل طرح کاداستر رخ می‌دهد، تکمیل این طرح نیازمند بودجه است.

سلامتی درآمد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قم را در سال گذشته 32 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: این اداره کل 135 پرسنل دارد.

وی ادامه داد: در سال 96 حدود 110 میلیارد تومان و در سال 97 حدود 145 میلیارد تومان از مطالبات بانک‌ها را وصول کردیم، چون بانک‌ها سند رسمی دارند، وصول مطالبات را از طریق سازمان ثبت انجام می‌دهند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم افزود: استعلام دفاتر اسناد رسمی از طریق سازمان ثبت به صورت آنلاین صورت می‌گیرد، در سال گذشته 45 هزار استعلام صورت گرفت، 100 دفترخانه در استان قم داریم.

سلامتی با اشاره به تعداد سندهای کاداستری در استان قم اظهار کرد: 350 هزار سند کاداستری را در استان صادر کردیم.

وی ادامه داد: با اصلاح فرآیندها توانستیم که درآمد اداره کل ثبت اسناد استان قم را افزایش بدهیم، با وجود این که حق جذب نیرو را نداشتیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم افزود: در سال گذشته 990 شرکت در استان ثبت شدند و تعداد ثبت شرکت‌ها نسبت به سال پیش از آن افزایش داشت.

سلامتی با اشاره به اسکن پرونده‌های ثبتی استان قم اظهار کرد: امحای اسناد در سازمان امکان ندارد و تمام پرونده‌های ثبتی در استان قم در 100 سال گذشته اسکن شدند، هدف آن است که در صورت آسیب به ساختمان اداره ثبت اسناد استان این اسناد باقی بمانند و استان قم در زمینه اسکن اسناد ثبتی، رتبه نخست را دارد.

وی ادامه داد: 66 دفتر ازدواج و 22 دفتر طلاق در استان قم داریم، در سال 96 شاهد ثبت هشت هزار و 799 واقعه ازدواج در استان بودیم، ولی آمار ازدواج در سال گذشته در استان قم، هفت هزار و 820 مورد بود و براین اساس کاهش 11 درصدی در ازدواج در استان رخ داد، همچنین آمار طلاق در استان قم در سال 96، سه هزار و 201 مورد بود، اما این آمار در سال گذشته به سه هزار و 151 مورد رسید و براین اساس کاهش یک درصدی را در آمار طلاق در قم شاهد بودیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم خاطرنشان کرد: نظارت بر دفاتر ثبت اسناد استان به صورت روزانه صورت می‌گیرد و تخلفات در این دفاتر به حداقل رسیده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdsz05.yt0nk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما