سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 79153
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

برخی جوانان در مواجهه با دین، رویکرد سلف سرویسی اتخاذ کرده اند

قم نيوز : عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: ما در شرایطی قرار داریم که برخی جوانان در مواجهه با دین و مسایل دینی، رویکرد سلف سرویسی پیدا کرده اند.
برخی جوانان در مواجهه با دین، رویکرد سلف سرویسی اتخاذ کرده اند
برخی جوانان در مواجهه با دین، رویکرد سلف سرویسی اتخاذ کرده اند
به گزارش قم نیوز دکتر عبدالوهاب فراتی با بیان این که حوزه و روحانیت باید سمت و سوی نوین دینداری در ایران امروز به خصوص در میان نسل جوان را به درستی درک و تحلیل کند، اظهار داشت: در حال حاضر مساله دینداری و مولفه ها و شاخصه های آن به نوعی نسبت به گذشته در حال تحول است، به این معنا که به نظر می رسد نسل جدید بین زندگی و بندگی تمایز برقرار می کند و حال آن که در گذشته این دو کاملاً در هم تنیده بود، یعنی زندگی پدران ما متجلی در بندگی بود و بندگی آن ها عین زندگی به شمار می رفت.

وی افزود: به همین خاطر است که می بینیم نسل جدید بخشی از احکام شرعی و دینی را انجام داده و برخی را ترک می کند و به نوعی دین حالت سلف سرویسی برایش پیدا کرده به این شکل آن بخش را که دوست دارد انجام می دهد و آن بخشی که تمایل ندارد را ترک می کند.

این محقق و پژوهشگر علوم انسانی همچنین گفت: در چنین اوضاع و احوالی ، روحانیون و مبلغین ما در امور تبلیغی می بایست تحولات جدید دین داری و رویکرد و نگاه نسل جوان را به خوبی بشناسند تا بعد بر اساس آن بتوانند به رسالت دینی و تاریخی خویش در هدایت مردم و جوانان جامه عمل بپوشانند.

وی با تاکید بر اهمیت توجه جدی به مقوله زمان شناسی و مخاطب شناسی خاطرنشان کرد: مبلغین و روحانیون نباید تصور کنند به همان سبک و سیاقی که در گذشته به تبلیغ دین می پرداختند، امروز هم از همان روش ها در مواجهه با نسل جدید بهره ببرند بلکه این امر نیازمند شناخت اقتضائات زمانه و برنامه ریزی جدید بر اساس آن هاست.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcexz8f.jh8oni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما