يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 79280
منبع : خبرگزاری فارس

21 کارگاه عملی برای خواهران عضو هلال احمر قم برگزار شد/آموزش کمک های اولیه به زائران حج تمتع

قم نيوز : به همت معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قم، 21 کارگاه عملی برای دوره‌های تکمیلی خواهران فراگیر برگزار شد.
21 کارگاه عملی برای خواهران عضو هلال احمر قم برگزار شد/آموزش کمک های اولیه به زائران حج تمتع
21 کارگاه عملی برای خواهران عضو هلال احمر قم برگزار شد/آموزش کمک های اولیه به زائران حج تمتع
به گزارش قم نیوز به همت معاونت آموزش و پژوهش، 7  کارگاه عملی برای فراگیران خواهر دوره‌های تکمیلی در 3 گروه کاری و جمعاً 21 کارگاه عملی برگزار شد.

محمدرضا بهرامی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قم گفت: این کارگاه‌ها در مدرسه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تشکیل شد.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قم، افزود: 65 نفر از فراگیران شرکت کننده این دوره‌های تکمیلی در پنجشنبه و جمعه گرم تیرماه، با شرکت در این کارگاه‌های عملی همچنین با امدادرسانی در شرایط سخت و اردوگاهی آشنا شده و تجربه عملی مفیدی را بدست آوردند.

وی بیان کرد: آشنایی با تجهیزات و روش‌های مهار آتش، نجات مصدوم در ارتفاع و عمق، آشنایی با روش‌ها و تجهیزات انتقال و حمل مصدوم در حوادث و سوانح مختلف، آشنایی با آمبولانس و تجهیزات نجات و احیاء مصدوم و اقدامات پیش بیمارستانی لازم، اصول پیمایش وجهت یابی در سوانح و حوادث، چادرزنی، اسکان اضطراری و برپایی اردوگاه از مباحث آموزشی این کارگاه‌های آموزشی است.

همچنین معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قم، مباحث کمک‌های اولیه ویژه حجاج، را به زائران حج تمتع 98 و مسئولین کاروان‌ها آموزش داد.

بهرامی اظهار کرد: با هماهنگی سازمان حج و اوقاف استان قم و به همت معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر، مباحث کمک‌های اولیه ویژه حجاج، به زائران حج تمتع 98 و مسئولین کاروان‌ها آموزش داده شد.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قم افزود: 150 نفر از حجاج و مسئولان کاروان حج استان قم ضمن مشارکت در همایش یاوران حج منطقه قم که در محل دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، با آموزش عملی احیاء قلبی، ریوی (CPR) و کمک‌های اولیه شوک و غش و ... آشنا شدند.

وی تصریح کرد: استاد پرورش(رئیس دانشکده پرستاری استان و مربی هلال احمر)، به دعوت معاونت آموزش و پژوهش در این همایش به آموزش مباحث امدادی ویژه زائران پرداخته و حاضران، کمک‌های اولیه را فرا گرفتند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfx0de.w6d1cagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما