دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : 79556
منبع : خبرگزاری ايرنا

۶۳۰ هکتار باغ گیلاس بارور در قم وجود دارد

قم نيوز : معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ۶۳۰ هکتار باغ گیلاس بارور در قم وجود دارد که در سال جاری حدود پنج هزار تن محصول از آن برداشت می‌شود
۶۳۰ هکتار باغ گیلاس بارور در قم وجود دارد
۶۳۰ هکتار باغ گیلاس بارور در قم وجود دارد
به گزارش قم نیوز محمد علی سلامی بیان کرد: کاشت گیلاس در قم به خصوص در بخش های کهک و خلجستان دارای سابقه ای طولانی و کیفیتی ممتاز است.

وی افزود: طعم گیلاس کشت شده در قم مطلوب است و به دلیل درشت بودن از موقعیت فروش خوبی در بازار برخوردار می‌باشد

وی ادامه داد: حجم زیادی از این محصول به سایر مناطق کشور صادر می شود و ارزش افزوده اقتصادی خوبی برای کشاورزان استان در پی دارد.

سلامی گفت: توانایی تولید گیلاس در قم بسیار بیش از میزان کنونی می‌باشدما به دلیل سرمازدگی درختان این محصول طی ۲ سال اخیر، حجم برداشت آن کاهش یافته است.

وی بیان کرد: باغات گیلاس به صورت کوچک و بزرگ در سطح استان پراکنده است و بیش از ۴۰۰ کشاورز به صورت حرفه ای مشغول تولید این محصول هستند.

وی ادامه داد: تولید گیلاس با کیفیت عالی در سطح بخش های قم نشان دهنده تنوع آب و هوایی موجود در این استان است که می تواند جاذبه های طبیعی و دیدنی همچون باغات گیلاس را ایجاد کند.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش خلجستان، کهک، سلفچگان، جعفریه و مرکزی است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۲۰۸ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است. بیشتر بهره برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند که طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcb0sbz.rhb9spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما